2014. június 18., szerda

Kami Garcia - Törhetetlen (Unbreakable) Légió-sorozat 1.

  A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Kami Garcia Törhetetlen című regénye, a Légió sorozat első kötete. Ennek örömére a Blogturné Klub nyolc bloggere egy blogturné keretein belül bemutatja Kennedy veszélyekkel- és szellemekkel teli kalandját! 

 2014. június 12-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is! 


Kami Garcia - Törhetetlen (Unbreakable) 

Miért pont ez? Szellemek? Ide vele! 

Fülszöveg: Miután Kennedy Waters holtan találja édesanyját, fenekestül felfordul az egész élete. Az ideig meg sem fordul a fejében, hogy a világot valójában a sötét szellemvilág lényei irányítják. Erre akkor döbben rá, amikor egy ikerpár, Jared és Lukas Lockhart betörnek Kennedy szobájába, és elpusztítják azt a veszélyes szellemet, amelynek a lány megölése lett volna a feladata. A testvérektől tudja meg, hogy édesanyja egy titkos ősi szervezet, a Légió tagja volt, melynek célja és feladata a világ megvédelmezése egy bosszúszomjas démontól. És a szervezet öt tagját ugyanazon az estén gyilkolták meg. Most Kennedy-nek kell átvennie anyja szerepét a Légióban, hogy fényt derítsen az igazságra, és hogy életben maradjon. Két másik Légió-tag, Csuhás és Alara segítségével a fiatalok azt a fegyvert keresik, amivel elpusztíthatják a démont. Útjuk során a démon általa irányított szellemekkel is felveszik a harcot. 

Vélemény: Tudom, mindenki a Supnattal jön és már mindenkinek a könyökén jön ki, de ez a könyv akkor is annyira Supnatos volt és én akkor is annyira imádom azt a sorozatot, hogy nem tudom megunni. Az ikertesókban állandóan a fiatal Deant és Sammyt láttam, sőt az egész könyvet úgy olvastam, mintha egy Supnat előzmény lenne. Nem tehetek róla, egyszerűen kísérteties volt a hasonlóság (muhahahaha). 

  Szinte végig szurkoltam és izgultam és borzongtam, na meg bólogattam, hiszen a Winchester tesóktól már betéve tudom a szellemek fajtáit, a védekezést és az elpusztításuk módszereit. Szellemekből volt itt bőven, kísérteties helyekből meg pláne, volt kocsikázás is, zenehallgatás is, poénok is, ráadásul rejtvények is, mint a Da Vinci kódban. És volt egy nagy hatalmú démonunk is, ez volt a fahéj a kávémba a tejszínhab tetejére. Bár az Andras néven párszor felvihogtam, mert míg az amerikaiaknak cool név, nekem ez a "nemár!" kategória. 

  Azt azért túlzás lenne kijelenteni, hogy féltem egy kis szellőtől is, de nagyon korrekt volt a szellemes része a könyvnek. Egy kicsit túlságosan magasan van már az ingerküszöböm, így inkább úgy fogalmazok, hogy kellemes időt töltöttem a szellemek társaságában. Csalódást egyáltalán nem okozott. Nagyon bírtam a rejtvényeket is és az illusztrációkat, illetve a rejtélyes tárgyakat és a hozzájuk kapcsolódó történeteket is. A Légió ötlete sem egyedülálló, mert titkos szervezetek mindig is voltak, vannak és lesznek, vagy a rossz vagy a jó oldalon, de ez szinte már egy alapkelléke a történeteknek.

  Szóval a sztorit, a szellemes részeket, az apró kis részleteket (napló, kocsikázás, zenehallgatás az autóban, rejtélyes tárgyak, stb.) imádtam. A Supnat hangulatot meg pláne díjaztam. Újraolvasós lett a könyv, annak ellenére, hogy pár dolgot kihagytam volna belőle. Kihagytam volna Kennedyt és a szerelmi szálat.


  A karakterek rendben voltak, a fiúk dögösek, okosak, helyesek, ügyesek, olyanok, mint a Winchester fiúk kicsiben. Én mégis Csuhást választanám a könyv fiúkarakterei közül, mert az a srác egy lökött zseni. Bírtam a stílusát, vicces és energikus, olyan felüdítő jelenség. Poénok és lazaság terén ő vitte a prímet. Alara csak simán érdekes volt és néha pacsit dobtam neki, amiért nem bírja Kennedyt. Kennedyt én se bírtam. Ő csak úgy volt, mert kell egy főhősnő, néha az jutott eszembe, hogy olyan, mint a Végzet Ereklyéiből Clary nagyon halvány, nagyon gyenge másolata. De elszórakoztatott a főhősnő, mikor csak úgy sziporkázott és villogtatta roppantul magas intelligenciáját. (Pl. Csuháshoz fordulva megkérdezi: - Nem ez az igazi neved, ugye?) *Facepalm. De, pont ez az igazi neve, ez csak természetes. Engem is Lokiként anyakönyveztek.*

  A szerelmi szál, hogy is mondjam, hogy is fogalmazzam meg szépen? Kritikán aluli volt. Felvont szemöldökkel olvastam indokolatlan érzelmekről, főleg, hogy indokolatlanul gyorsan alakultak ki. Ilyen fejem volt:


Ez a szerelmi háromszög, ez nem is tudom, hogy mi volt. Az ikertesók drámázásánál már hangosan röhögtem, majd eluntam és legszívesebben félresöpörtem volna a srácokat, majd Kennedy elé rántottam volna Csuhást, hogy őt vidd, szívem. Bár mégse, mert Csuháshoz meg te vagy gyenge. 

  A függővég viszont odacsapott rendesen, szóval, hol is van már a következő rész? Összeragad a só és tűkön ülök. 
________________________________________________________________________________________________
Történet: 6/5 pontból
Kedvenc: Csuhás
Tetszett: a szellemes részek és a Da Vinci-kódos jelleg
Nem tetszett: a szerelmi szál kritikán aluli
Fordító: Zelei Róbert
Oldalszám: 296 oldal
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó 
Megjelenés: 2014.06.12.
________________________________________________________________________________________________ 
 Nyereményjáték 

 Kami Garcia történetében jelentős szerepe van egy titkos társaságnak, a Légiónak. A Légió célja, hogy megvédelmezzék a világot a bosszúszomjas démonoktól, és az azok szolgálatában álló szellemektől. Most meghívunk benneteket, gyertek, legyetek Ti is a Légió tagjai, és segítsetek a nyomozásban!

 Minden blogon találtok egy kérdést, két válasszal. Kattintsatok az általatok helyesnek vélt válaszra, és jegyezzétek fel az alatta rejlő szót. Gyűjtsétek össze az összeset, majd rakjátok ki belőle az idézetet, amit keresünk. De vigyázzatok! A Légió tagjai nem ismerik egymást, mindenki csak egyetlen társa nevét tudja, így az idézet szavai össze vannak keveredve. Nektek kell rájönnötök a helyes sorrendre. Továbbá legyetek nagyon szemfülesek, mert a szellemek azon munkálkodnak, hogy eltérítsenek benneteket, és a rossz válaszok mögé is rejtettek el részleteket.

Feladat: 
1. Kattintsatok arra a válaszra, ami szerintetek helyes, és jegyezzétek le a talált szót. 
2. Rakjátok sorrendbe a szavakat, és a turné végén küldjétek el az idézetet. (Kis- és nagybetűket, írásjeleket nem jelöltük) 
3. Hogy nyerési esélyeiteket növeljétek, minden nap beírhatjátok a rafflecopter megfelelő mezőjébe az aznapi kérdésre a választ. (A két megadott válasz valamelyikét!)
4. A kiadó csak magyarországi lakcímre postáz! 
5. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem érkezik válasz, új nyertes(eke)t sorsolunk. Nyomozásra fel! 

Az Excsajok szelleme című filmben Connor született nőcsábász. Épp öccse esküvőjére készül, de amikor megjelenik, kitör a botrány, még az esküvő is veszélybe kerül. Ebben az őrületben megjelenik előtte halott nagybácsikájának szelleme, valamint három exbarátnőjének kísértete, hogy szembesítsék múltbeli tetteivel. Ki alakítja a filmben Wayne bácsit? 


a Rafflecopter giveaway
________________________________________________________________________________________________
 A többi légiós

06/12 Dreamworld 
06/13 Bibliotheca Fummie 
06/14 Nem harap a... 
06/15 CBooks 
06/16 MFKata gondolatai 
06/17 Deszy Könyvajánlója
06/18 Könyvszeretet
06/19 Media Addict
________________________________________________________________________________________________  

3 megjegyzés:

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...