2014. június 22., vasárnap

Anthony Ryan - A Vér éneke (Hollóárnyék-trilógia 1.)

  A Blogturné Klub június 22. és 30. között bemutatja nektek Anthony Ryan A Vér éneke című epikus fantasy művét, amely a Fumax Kiadó gondozásában jelent meg. A könyv felveszi a versenyt az olyan művekkel, mint a Trónok harca és a Gyűrűk ura. A kiadási jogok már 13 országban elkeltek! 


Tarts velünk Anthony Ryan különleges világába, ismerd meg a Hit Rendjeit és Vaelin izgalmas, de olykor szívfájdító történetét. A játék sem marad el! Kövesd az állomásokat, hogy tiéd lehessen a könyv egy példánya!

 Anthony Ryan - A Vér éneke 
(Hollóárnyék-trilógia 1.) 

Miért pont ez? A Fumax Kiadó oldalát böngésztem gyanútlanul, amikor rábukkantam a tervezett megjelenésekre. Pár mondat és a fülszöveg elolvasása után rögtön érdekelni kezdett.

Fülszöveg: Vaelin Al Sorna apja legfőbb hadúr az Egységes Királyság uralkodójának szolgálatában. Mindössze tízéves fiát magára hagyja a Hatodik Rend kolostorának vasrácsos kapujánál. A Rendben árva gyermek módjára nevelkedő és jogos örökségétől megfosztott fiú meggyűlöli apját. A rendtestvérek Vaelint és társait kegyetlen kiképzésnek vetik alá, ahol a sikertelenség következménye sokszor a halál. Megtanulnak viszont lovakkal bánni, kardpengét kovácsolni, életben maradni a vadonban, és nem utolsósorban embert ölni. Társául egy taszító küllemű, ám annál vérszomjasabb kutya és egy meglehetősen szeszélyes természetű ló szegődik, aki hősünket tűri meg legkevésbé a hátán. Ekkor kezd el munkálni benne a vér éneke, egyfajta különleges képesség, amely segíti és vezérli útja során. Miután kiképzése véget ér, a hírnevet és rengeteg sebet szerzett fiú a király befolyásának hálójába kerül, Hite és lelkiismerete ellenére, képességei végső határát feszegetve. Az őrült vagy lángész Janus király által kirobbantott igazságtalan háborúban tipródva Vaelin próbál az őt övező gyűlölet ellenére minél többeket megóvni, függetlenül attól, melyik oldalon állnak. Uralkodója hódítani küldte, de számol-e a háttérben munkálkodó erőkkel és Vaelin igazi céljaival?

 Vélemény: A Trónok harca miatt rákaptam az epikus fantasy műfajára, így rögtön kiszúrtam magamnak A Vér énekét. Ugyan a nagy írókhoz, mint pl. Gemmel, Erikson, még nem volt szerencsém, de ha már én is újonc vagyok ezen a terepen, akkor stílusos volt kipróbálni egy szintén újoncot. Anthony Ryan A Vér énekével debütált és én örülök neki, hogy hat év munkáját sikerült végre kiadnia, így elolvashattam ezt a történetet, illetve megismerhettem Vaelint. Nem is a regény története az, ami nagyon megfogott, hanem Vaelin karaktere.

  A regény több részre tagolt, de én (is) kettő részre osztom magamban, mert annyira elkülönült az első fele a másodiktól, hogy nem tudok egyet érteni a tagolással. Mind a két részt imádtam, mindegyiket más miatt. Szeretem az olyan történeteket, amik a főhős gyerekkorában kezdődnek, mert jó látni, hogy miből lesz a cserebogár. Sokkal jobban lehet így egy karaktert ábrázolni, megszerettetni és sokkal jobban meg lehet érteni a motivációit. Vaelint már egészen kiskorában megismerjük az első részben és élettörténetét végigkísérjük egészen a fiatal felnőtt koráig. Ezt az élettörténetet egy alpiri írnoknak meséli el, aki papírra veti a Vaelin által elbeszélteket. Ez már eleve különös hangulatot kölcsönzött az egész történetnek és imádtam ezt a megoldást. Már az első mondatok után magába szippantott az egész sztori.

  Az első rész tehát Vaelin gyerekkorát és tinédzser éveit öleli fel. Apja "odaadja" a Hatodik Rendnek, hogy ott folytassa tovább életét. Vaelin még túl fiatal ahhoz, hogy felfogja, mennyiben változik meg az élete, csak azt tudja, hogy nem maradt senkije. Mindenkit elveszített. Ahogy azonban telnek a hetek, hónapok, a bajtársai a barátai lesznek, ő meg egyre jobb harcos, egyre jobb rendtestvér lesz. Nagyon szerettem ezt a részt, talán jobban is, mint az elsőt. Megszerettem a bajtársakat, az aspektusokat, az egész atmoszférát imádtam. Élvezet volt olvasni, hogy az idecsapott félénk kis kölykökből, hogyan lesz egyre jobb és jobb túlélő és harcos. Legjobban a próbákat kedveltem, amik sokkal nehezebbek voltak, mint gondoltam volna. Eleinte olyan volt az egész könyv, mint egy középkorban játszódó mese, de a próbák már előrevetítették, hogy ez a könyv durvább lesz ennél.

 A könyvnek sajátos hitvilága van, Vaelin szemszögéből a Hit az elsődleges vallás. Ennek a vallásnak az egyik rendjében nevelkedik, így ezt a hitet kezdi el követni is. Mivel a történet egy középkorra hajazó időben játszódik, egyértelmű, hogy vallási háborúk is terítékre kerülnek. A könyv második része már a tanulóévek utáni időszak. A testvérek megbízatásokat kapnak, főleg Vaelin, aki sajnos a király karmai közé kerül. Vaelinnek egyre több olyan dolgot kell megtennie, ami erkölcsi dilemmát okoz. Ez a rész bővelkedik a háborúban, a cselszövésben, folyik a vér rendesen. És ebben a részben lesz jelentősége Vaelin képességének is, ami a vér éneke. Csalódást okozott egy kicsit, hogy ez a "mágikus" szál elég kevés szerephez jutott a 656 oldalban, talán csak az utolsó fejezetek foglalkoznak vele istenigazából. Olvasás közben folyamatosan azt vártam, hogy mikor tudok már meg többet erről a képességről, vártam, hogy Vaelin mikor változik elpusztíthatatlan "nagyvaddá", de ez az elvárásom még nem teljesült. Ha helyesen következtetek, akkor ez a későbbi részekben fog megtörténni, muszáj megtörténnie, mert a könyv vége ezzel az ígérettel kecsegtetett.


  Imádtam a könyv hangulatát és a világot. Minden adott a regényben ahhoz, hogy a műfaj kedvelői megszeressék. Alaposan kidolgozott a világ: a társadalom, a gazdaság, a vallás, szóval minden a helyén volt. A karakterek nem csak egy szűk körben mozognak, helyet kaptak más vallások, más rasszok, így más országok is a könyvben. A háborúk miatt folyamatos mozgásban voltak a szereplők. A politika sem maradhatott ki, hiszen Vaelin nagyon közel kerül a királyhoz, annak ellenére, hogy a rendtestvérek független rétegét alkotják a társadalomnak. Talán ez volt Vaelin számára a legnagyobb kihívás: hogyan is tudna rájönni a király valódi céljaira és hogyan is tudná ezt felhasználni, hogy kikerüljön a befolyása alól, miközben nyomoz egy másik ügyben, intézi a bajtársakkal kapcsolatos apróbb-cseprőbb ügyeket, szerelmes lesz (ami tiltott dolog), folyamatosan háborúkban harcol és még a képességét is fel kell fedeznie.

Vaelin sosem unatkozott, így én sem. Hosszú volt a könyv, de mindig történt benne valami, ami miatt nem bírtam letenni. Kedveltem a többi karaktert is, legfőképp Vaelin legközelebbi bajtársait, így külön az ő sorsuk miatt is aggódtam. Ha nem aggódtam, akkor meg a király céljait próbáltam én is kibogarászni, vagy az intrikákon csámcsogtam, vagy pedig "nyomoztam". Eleinte a sok név miatt nehezen tudtam követni az eseményeket, de szerencsére a legtöbb karakter újra és újra felbukkant, hiszen mindegyiknek célja és szerepe volt, így rövid időn belül követhetővé vált a történet.


  Női bloggerként meg kell jegyeznem, hogy volt egy kisebb szerelmi szál is, de tényleg csak aprócska. Inkább azért kaphatott szerepet, mert ez is egy próbát állított a főhős elé, akinek ez egy tiltott érzelem. Általában drukkolni szoktam a szerelmeseknek, de itt most azért drukkoltam, hogy inkább ne legyen boldog vég, mert én most "harcolni" akarok Vaelinnel, le akarom gyűrni a királyt, rendet szeretnék tenni a vallások között és ki akarom nyírni a megfoghatatlan ellenséget. Ha ez a küldetés megvan, úgy kb. 10-20 könyvéven belül, akkor lehet szerelem, de addig ne. Tudom, önző vagyok. 

  Összességében nagyon szerettem a könyvet, bírtam a stílust is és Vaelin karaktere mély nyomot hagyott bennem. Imádom a hányattatott sorsú karaktereket, akikből lesz "valaki". Egyedül azt a fránya "mágikus" szálat hiányoltam, de érzem, hogy az író még kárpótolni fog a következő részekben, nem tehet mást. A hangulat elég borongós, de azért volt egy-két rész, ahol hangosan felnevettem. Sajnálom, hogy az író nem vitt bele több humort vagy legalább több csípős visszavágást, pedig lenne hozzá érzéke.
________________________________________________________________________________________________ Történet: 6/5 pontból
Kedvenc: Caenis, Frentis, Vaelin, Karcos
Tetszett: az egész!
Nem tetszett: -
Oldalszám: 656 oldal
Fordító: Matolcsy Kálmán
Kiadó: Fumax Kiadó
Megjelenés: 2014
________________________________________________________________________________________________
Nyereményjáték

 Anthony Ryan könyvének sajátos hitvilága van. A főhős, Vaelin az egyszerűen csak Hitnek nevezett vallás követője lesz. A Hit alapja legfőképp az eltávozottakkal való kapcsolattartás és hit az Innentúlban, a halál utáni életben. Különböző aspektusai Rendekben nyilvánulnak meg. A Ti feladatotok az, hogy kitaláljátok, a táblázatban felsorolt hat Rend milyen sorrendben követi egymást. Minden blogon találtok állításokat, amelyek alapján logikusan ki lehet következtetni, hogy melyik Rend melyik számot viseli. Segítségképpen használni tudjátok a táblázatot is. Az összes állítás birtokában rakjátok sorrendbe a Rendeket, és a megfelelő sorszámot írjátok be a rafflecopter megfelelő dobozába. A Fumax Kiadó felajánlásából egy darab könyv kerül kisorsolásra! 

Amennyiben a nyertes 72 órán belül nem jelentkezik, abban az esetben új nyertest sorsolunk. A postázás csak Magyarország területén érvényes.

Állítás 

A különböző Rendekben munkálkodó testvérek és nővérek hagyományos, egy hétig tartó cseréje során a Hatodik Rend fiai a Negyedikével cserélnek helyet, hiszen velük alakítják ki a legszorosabb kapcsolatot. Vaelin mégis az Ötödikbe megy. A Negyedik Rend nem a Hitterjesztők és nem a Tudományok Rendje.

 a Rafflecopter giveaway
________________________________________________________________________________________________  
A többi nővér



06/22 Könyvszeretet
06/24 Bibliotecha Fummie
06/26 Always Love a Wild Book
06/28 Nem harap a…
06/30 Függővég
________________________________________________________________________________________________  

3 megjegyzés:

  1. Biztos velem van a baj, de én nem értem a kérdést :(
    Most itt, ennél a kérdésnél azt kell megválaszolni, hogy mi az Ötödik rend neve? Vagy a Hatodikéra vagytok kíváncsiak? Esetleg a Negyedikére?

    Vagy össze kell várni mind a 6 blog kérdését és abból kikövetkeztetni, hogy melyik Rend melyik?

    Adri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Adri!

      Az utolsó kérdésed a helyes. :) Igen. Hogyha az összes állítás megvan, akkor könnyen ki lehet logikázni, hogy melyik rend hányadik számot viseli.

      A táblázat tud segíteni, így:

      Az én állításom, hogy a Negyedik Rend nem a Hitterjesztők és nem a Tudományok Rendje. Tehát a táblázatban a Hitterjesztők és a 4-es metszéspontján lévő négyzetet ki tudod satírozni. Ugyanígy a Tudományok Rendje és a 4-es metszéspontján lévő négyzetet is. Kizárásos alapon így a 4-es számot már csak 4 Rend viselheti a 6 közül.

      Az összes állítás birtokában és a satírozás, illetve x-elés módszerével könnyen fog menni.

      Remélem, hogy érthetően sikerült leírnom.

      Jó játékot és sok szerencsét! :)

      Loki

      Törlés
  2. Szerintem itt nincs konkrét kérdés, csak ezekből kell rájönni, hogy pl a tudományok rendje hányadik.
    Andi

    VálaszTörlés

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...