2014. július 6., vasárnap

Joss Stirling - Storm és Stone

A Manó Könyvek jóvoltából hazánkban is megjelent Joss Stirling - a Lélektársak sorozat szerzője - egy újabb regénye, a Storm és Stone. Ennek örömére a Blogturné Klub tizenegy bloggere egy blogturné keretein belül bemutatja Raven izgalmas kalandját! 

  2014. július 3-tól mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is! 

Joss Stirling - Storm és Stone 

Miért pont ez? Stirling első sorozatáról nagyon sok jót hallottam, így nem volt kérdés, hogy "megismerkedek" vele. 

Fülszöveg: Az előkelő bentlakásos iskola borostyánnal borított falai között korrupció, botrány és egy összeesküvés baljós hálózata rejtőzik. 
  Az Amerikából jött Raven Stone-nak feltűnik, hogy valami nagyon nem stimmel. Először is ott vannak a titokzatos eltűnések. Aztán a tanárok hazugságai. És most pedig a halálos fenyegetések… 
  A nyugtalanító történéseket csak tovább bonyolítja a rejtélyes Kieran Storm feltűnése, akinek nemcsak az agya penge, de a teste is döglesztő. Raven érzi, hogy beleszeret a fiúba, de megbízhat olyasvalakiben, akiről szinte semmit sem tud? 


Vélemény: Tudom, hogy már ki kéne belőle nőnöm (meg sok minden másból is), de még mindig nagyon bírom a bentlakásos sulis sztorikat, főleg, hogyha valami rejtély húzódik meg a falak között. Joss Stirlingre is kíváncsi voltam, mert a Lélektársak-trilógia jó kritikákat kapott. Én még nem olvastam, de már a polcomon csücsül a sorozat és így látatlanban is szeretem. Stirling stílusa megtetszett, a könyv olvasmányos és pörgős volt, bár az élményen egy kicsit rontott, hogy hiányoltam a megfelelő fordítást és a szerkesztés se volt a toppon. De ettől függetlenül szerettem a könyvet, jókat nevettem rajta és nagyon lekötött a nyomozás szál. A könyv második fele és a vége pedig nagyon pörgős, izgalmas és vicces is volt, amit imádok a krimik esetében. 

  A fülszöveg alapján nem erre a sztorira számítottam és nem ilyen karakterekre, így meglepetésként ért, hogy egy erős lány karakterrel találkozom, akinek nagyon jó öniróniája is van. Raven egy belevaló kiscsaj, így már a könyv elején tudtam, hogy jóban leszek vele. A nagyapjával való kapcsolata és a nagyapa karaktere pedig szívmelengető volt, én mindig is hiányoltam egy ilyen kapcsolatot a nagyszülőkkel, de Raven meg a szüleimmel való kapcsolatomat irigyelné, ha élő karaktere lenne, mert neki meg ez nem adatott meg. Raven még azért is nőtt a szívemhez, mert mindig is az ilyen szerencsétlen sorsú karaktereket bírom jobban. Bőven kijutott neki is a szemétségből, nem kímélte a sors, de jó példát mutatott a hidegvérével és azzal, hogy nem adta fel a harcot. Hiába szekálták a társai, tudta, hogy mikor álljon ki magáért és tudta, hogy mikor húzódjon inkább a háttérbe.

  Azért kezdtem Raven karakterével, mert a könyv is inkább az ő szemszögéből íródott és vele kezdődik minden. Egy darabig nem is tudtam eldönteni, hogy a könyv milyen jellegű lesz, szeretem-e majd vagy sem, mert az ígért nyomozás szál nehezen indult be. Ott volt a háttérben, de igazán csak a könyv második felétől lehetett igazán értékelni. A könyv első felében inkább ismerkedés volt a karakterekkel és elindult a szerelmi szál. A táncos jeleneteknél olyan hangulata volt a könyvnek, mint a Step up filmeknek, így egy kicsit összezavarodtam, hogy mit is olvasok épp. Bár bírtam Ravent, de ha nem lett volna Kieran és Joe, akkor nem kötött volna le annyira a sztori. A regény legnagyobb erőssége ez a két karakter volt számomra és a nyomozás szál. A szerelmi szál túl gyors volt, de lehet, hogy én vagyok lassú. Nekem ez a "pár nap alatt barátok leszünk, majd rögtön szerelmesek" nem jön be. 

  Kieran és Joe a megtestesült fiatal Sherlock és James Bond. Kieran piszok okos, Joe pedig sármos, már amennyire egy fiatal srác az lehet. Mindig is az okos pasik voltak a gyengéim, így Kieran a bennem mélyen lakozó tinit már az első percben elcsábította. (Lehet, hogy mégse volt gyors az a szerelmi szál?) A Raven által ráragasztott becenevet szintén rögtön megszerettem, pedig így sincs rossz neve a srácnak. Kieran egy kicsit antiszoc, nem pazarolja az idejét felesleges dolgokra, mindig agyal valamin. Az ő karakterét nagyon jól ellensúlyozta Joe, aki viszont egy igazi csábító és jó társasági ember. Jó nyomozópárost alkotott így a két srác, és ezt a különbséget megfelelően ki is használta az írónő. Annak ellenére, hogy Kieran antiszoc, egy idő után mégis róla tudunk meg többet, ami a karakter előnyére vált. A személyes története meghatott és emiatt végleg megszerettem a karakterét és felejthetetlen lett.

  Kieran és Joe mellett a nyomozás szál volt az, ami igazán lekötött. Bár egy kicsit túl nagy falatnak tartottam a nagyágyúkat és a korrupciós témát egy tiniregénybe, hiszen az ilyen nagyszabású nyomozások nem gyerekek kezébe valók, de a végére egész jól kihozta belőle az írónő, amit ki lehetett. Kémkölykök utóérzésem van. 

  Összességében bírtam a könyvet, kellemes kikapcsolódást nyújtott. Kieran nagyon-nagy kedvencem lett és a nyomozás szálat is nagyon szerettem, mert izgalmas és érdekes volt, főleg a könyv legvégén. Kieran és Joe miatt nem bántam volna, ha még vár rám pár kötet.  
________________________________________________________________________________________________
Történet: 4,5/5 pontból
Tetszett: a nyomozás szál
Nem tetszett: a szerelemi szál túl gyors volt
Kedvenc: Kieran
Fordította: Kiss Enikő Hajna
Oldalszám: 328 oldal
Kiadó: Manó Könyvek
Megjelenés: 2014
________________________________________________________________________________________________ 
Nyereményjáték 

  Mostani játékunk során a nyomozásé lesz a főszerep! Ha velünk tartotok, Ti magatok is vérbeli detektívekké válhattok, ráadásul 2 szerencsés játékos gazdagabb lehet egy Storm és Stone könyvvel is. 

 Egy bűnöző menekülés közben elhullajtott néhány aktát, melyen híres könyves és filmes detektívek, ügynökök, kémek és nyomozók legfőbb ismertetői szerepelnek. Derítsétek ki, hogy kiket rejthetnek a leírások, majd ha már mindet megtaláltátok, azok segítségével rakjátok össze a bűnöző nevét, hogy minél előbb elkaphassuk őt.

Feladat: 
1) Lájkoljátok a Manó Könyvek és a Blogturné Klub facebook oldalát. 
2) Találjátok ki, kiket rejtenek a leírások, és a neveket írjátok be a rafflecopter megfelelő mezőjébe. (Mindegyik mező kitöltése kötelező!) 
3) Töltsétek ki a közös blogon található keresztrejtvényt, hogy a pirossal jelölt fősor kiadja a bűnöző nevét. Ezt a nevet pedig írjátok be a rafflecopter erre kijelölt mezőjébe. (Kötelező!)
4) A hiányzó betűket a közös blogon keressétek. 

 Nyomozásra fel!


 a Rafflecopter giveaway
________________________________________________________________________________________________ 
A turné többi állomása

07/03 MFKata gondolatai 
07/04 Kelly Lupi olvas 
07/05 Roni olvas 
07/06 Könyvszeretet
07/07 Zakkant olvas
07/08 Insane Life
07/09 Nem harap a...
07/10 CBooks
07/11 Deszy könyvajánlója
07/12 Dreamworld
07/13 Media Addict
________________________________________________________________________________________________ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...