2014. június 17., kedd

Leigh Bardugo - Árnyék és Csont (Shadow and Bone)

  Június 8-tól 17-ig a Blogturné Klub elsötétíti az eget, hogy bemutathassa Leigh Bardugo különleges könyvét, az Árnyék és Csontot. A tíz állomásos turné keretében megismerhetitek ezt az egyedülálló cár-punk könyvet ahol a gonosz és a jó személye egy cseppet sem egyértelmű. A blogturné keretében megismerhetitek azt az egyedülálló világot, amelyet az orosz folklór ihletett. Tartsatok velünk ezen a sötétbe burkolózó eseményen és kövessétek a turné állomásait, ahol egy kis munkával akár a tiétek lehet a három nyereménykönyv egyike is! 

Leigh Bardugo - Árnyék és Csont (Shadow and Bone) 

Miért pont ez? A borítóval már szemeztem egy ideje, de sose jutottam el a könyv elolvasásáig. Talán a lustaság miatt, de most megjelent magyarul és nem bírtam neki ellenállni.

Fülszöveg: Alina Starkova sosem várt túl sokat az élettől. A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik kis földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már rá sem számíthatott. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek. Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. A csodálatos megmenekülés kiszakítja a hétköznapok világából.. . Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány is a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Éjúr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát. A cári udvar fényűző forgatagában sokan Éjúr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Dönteni kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja mentheti meg… hogy Alina megmenthesse a jövőt. 

Vélemény: OMG! Szerelmes lettem! A könyvbe, a világba és természetesen Éjúrba! Az a pasi! *Loki elájul* Imádom azokat a pillanatokat, amikor gyanútlanul elkezdek olvasni egy könyvet és hirtelen megvilágosodok, hogy ez az egyik legnagyobb idei durranás az olvasmányaim között. Annak idején így jártam a Harry Potterrel, meg a Csontvárossal is. Jött egy pillanat, amikor rádöbbentem, hogy iszonyatosan élvezem az olvasást, nem is látom a szobámat, nem vagyok tudatában a külvilágnak, egyszerűen magába szippantott az egész és én is ott állok egy pálcával/karddal/mágiával telve a harc közepén. Az Árnyék és Csont is egy ilyen könyv és áldom a szerzőt, hogy kitalálta és megalkotta ezt az egész világot, mert kellett az életembe.

  Szerettem mindig is az orosz irodalmat, a hangulata miatt. Nem vagyok annyira a kultúra rajongója, de azt én is beismerem, hogy van egy sajátos varázsa. Az írónőnek sikerült azt a sajátos hangulatot megteremtenie a könyvben, ami a kultúrára jellemző és ezt nagyon szerettem. Amit viszont ennél is jobban imádtam, az maga az elképzelt világ, Ravka volt, minden szereplőjével együtt.

  Szeretem, ha egy történet egy alternatív elképzelt világban játszódik, főleg, ha jól kidolgozott az a világ. Ez a világ pedig az első perctől kezdve magába szippantott. Az alapfelállás ugyanaz, mint más világokban és társadalmakban, de itt új lények voltak és azért valljuk be őszintén, új lényeket már nagyon nehéz alkotni, már így is hemzseg tőlük az irodalom. A grisák olyasmik, mint a druidák vagy boszorkányok, de mégsem. Ez a "mégsem" az, ami miatt nagyon érdekelni kezdtek. Lehet, hogy a mágiájuk, de az is lehet, hogy csak a ruhájuk és a rangbeli különbségek varázsoltak el, de az írónő elérte, hogy elégedett legyek a létükkel.

  A karakterekről nem is beszélve. Alina nem lett a kedvenc női főhősnőm, mert nem elég badass ahhoz, de megszerettem. Kedveltem, mert jólelkű, bátor, szerencsére nem nyavalyog, sőt! Néha kimondottan vicces, főleg amikor magasabb rangú embereknek vág vissza. 

  Tudom, Malt, a gyerekkori árva barátot kéne istenítenem és imádnom, de egyszerűen nekem nem megy. Aranyos a történetük és nem rossz Mal sem, de nem is valami izgalmas karakter. Éjúr viszont érdekes, izgalmas, kiszámíthatatlan, meglepő és sose lehet eldönteni, hogy jó vagy rossz. Sorolhatnám még a jelzőket, mert elvakult vagyok, de a lényeg, hogy imádtam a karakterét és annyira, de annyira szeretnék még róla olvasni!

  Mindenről szeretnék újra olvasni, mert a világ lenyűgözött, a karaktereket szerettem, Éjúr borzasztóan izgalmas karakter és a történet sem utolsó. Ide a többi résszel, most! :D
________________________________________________________________________________________________
Történet: 6/5 pontból
Kedvenc: Éjúr ♥
Tetszett: az egész!
Nem tetszett:-
Oldalszám: 376 oldal
Fordító: Varga Csaba Béla
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2014.06.12
________________________________________________________________________________________________  
Nyereményjáték 

  Az eget és a posztjainkat is beárnyékolta az Éjúr! Keressétek a bejegyzésekben a holdat és tegyétek sorba a blogokat a Hold fázisai szerint. Kezdétek az újholddal! A sorba állításhoz segítségképpen használhatjátok a lenti táblázatot. A nyerési esélyetek növeléséhez nincsen más dolgotok, mint Leigh Bardugo - Árnyék és Csont könyvéből a Könyvmolyképző Kiadó felajánlásából! 
kitölteni a lenti rafflecopter dobozt a megfelelő sorrenddel. A helyes sorrendet jelző számsort vesszővel elválasztva gépeljétek be. A nyeremény pedig nem más, mint három példány

(A nyereménykönyveket a kiadó csak magyarországi címre tudja postázni!)  


a Rafflecopter giveaway
________________________________________________________________________________________________  
  A többi grisa

06/08 Roni olvas
06/09 Dreamworld 
06/10 MFKata gondolatai
06/11 Always Love a Wild Book
06/12 Kelly Lupi olvas 
06/13 Deszy könyvajánlója
06/14 Szilvamag olvas
06/15 Bibliotheca Fummie 
06/16 Nem harap a... 
06/17 Könyvszeretet
________________________________________________________________________________________________  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...