2015. november 13., péntek

Sandra Regnier - Az elfek öröksége

  A Maxim Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Sandra Regnier: Az elfek öröksége című regénye, a Sárkányok gyermeke trilógia első része. Ennek örömére a Blogturné Klub öt bloggere bemutatja a testalkata miatt sokat csúfolt Felicity cseppet sem átlagos történetét, melyben a hétköznapi élet problémái épp úgy megjelennek, akárcsak a misztikus kalandozások.
 2015. november 10-től naponta egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Sandra Regnier - Az elfek öröksége

Miért pont ez? Mert fantasy, mert tündés/elfes, és mert a német írókat mostanában meglepően jónak tartom.

Fülszöveg: Felicity Morgan nem pontosan az, akit az elfek megjövendölt megmentőjeként elképzelünk. Még csak tizennyolc éves, fogszabályozót viselése, a divatos ruhák nem az ő világa, és mindig úgy fest, mint aki nem aludt eleget. Fay mégis különleges sorsra rendeltetett. 
  Egy nap új tanuló érkezik Felicity iskolájába, aki messze a leghelyesebb srác Londonban. Ő Leander FitzMor. Vonzó megjelenésével, kedvességével és megnyerő személyiségével mindenkit az ujja közé csavar. Felicity távol marad a fiút ostromló lányok csapatától, de Leandert mégsem tudja kizárni az életéből. Mert bár az iskola legnépszerűbb diákjai sorban állnak Lee barátságáért, a fiú mégis folyton Felicity társaságát keresi. 
  Ahogy telik az idő, Fay egyre több furcsaságot tapasztal, és úgy tűnik, hogy Lee is titkol valamit. A lány egyre biztosabb benne, hogy valami nem stimmel, de erről csak akkor bizonyosodik meg, mikor Leevel váratlanul visszautaznak az időben…

Vélemény: Bajban vagyok az értékeléssel, mert a könyv utolsó harmadát borzasztóan imádtam, az első kétharmadát viszont legalább ennyire utáltam, de az egész mégis szerethető emlékként marad meg bennem. A könyv tipikus példája a nem megfelelő sorozatindításnak, amivel el is lehetne kaszálni az egész sorozatot, ha nem kitartó az ember és lemaradna egy tök jó élményről. Amennyire nem tűnt jónak az elején, annyira ütős lett a vége, így örülök neki, hogy nem hagytam félbe a regényt. Eleinte nagyon lassan haladtam vele, nyűglődtem, felhorkantam, a számat húztam, szóval szenvedtem vele. Újra és újra félbe akartam hagyni, mert rájöttem, hogy ez nekem túl YA, sokszor eszembe jutott az Alkonyat, pedig nem is koppintás, majd pedig olyan volt, mintha a Gossip Girlt olvasnám. Vártam, vártam és továbbra is csak vártam, hogy történjen már valami, ami legalább egy kicsit is utal a fantasy-szálra, mert éreztem, hogy így nem leszek jóban az írónővel. Az utolsó egyharmadban meg is kaptam, amire vágytam, pozitívan csalódtam és kaptam egy nagyon ütős függővéget is, ami után nyúltam volna a következő részért, ha lenne. Vagy ha tudnék németül, de nem tudok. 

A regény egy átlagos YA sulis történetként indul, annyi különbséggel, hogy a főhősnő tök átlagos, de karakán természetű, szóval nem az a tipikus YA üdvöske. A többit viszont már ezerszer láttuk, hallottuk, olvastuk. Új srác a suliban, persze, hogy tökéletes pasi, persze, hogy rejtélyes, persze, hogy kőgazdag és persze, hogy a főhősnőnk után koslat. Annyi még az apró különbség, hogy az első fejezet a srác, Leander vagy Lee szemszögével indul, amiből megtudjuk, hogy milyen céllal jött az iskolába. Közel kell férkőznie Felicityhez, aki egy jövendölés szerint a felesége lesz és rajta múlik egy világ sorsa. Csavar a történetben, hogy két Felicity is van, egy dögös és a mi főhősnőnk, aki csúnya, ápolatlan, kövér, állandóan elkésik és árad belőle az alkoholszag, mert az anyjának kocsmája van, ahol besegít. Lee álla rendesen a padlóra esik mikor rádöbben, hogy nem a dögös Felicity a leendő ara. De ez csak az első fejezet, ami nagyon érdekes indítás, feldobja a fantasy-szálat, majd hosszú fejezetek következnek, amiket nem is értem, hogy minek kellett beleírni a regénybe, mert üresjárat volt sokáig, nekem legalábbis. 
  
  Történtek azért dolgok az üresjárat alatt, meg voltak vicces és érdekesebb epizódok is, de amilyen a vége lett az egész regénynek ahhoz képest kritikán aluli volt az eleje. Az utolsó részekben az írónő bizonyította, hogy tud ő fantasyt írni, jó a stílusa, ötletes a sztori, érdekesek a szereplők, az időutazás, az ereklyevadászat, varázslatosak a helyszínek, jók a karakterek, van kémia a szereplők között, szarkasztikus a humor, stb. Ehhez képest az elejét mintha nem is ugyanaz az ember írta volna, mert az egy chick-lit volt számomra. A két műfaj keveredése nekem nem jött be, mert utálom a chick-litet. Többnyire suliba jártam a főszereplővel, a lökött, de szerethető osztálytársak közé, figyeltem, hogy mit akar ez a Lee-fiú a főhősnőtől, a fejemet csóválva megmosolyogtam az Edward Cullenes húzásokat, hagytam, hogy a Sztár Klub felidegesítsen és néha még szurkoltam, hogy a lúzer banda egy kis önbizalmat szedjen fel magára párhuzamosan a kilók leadásával. 


Volt benne társadalomkritika, változásra buzdítás, nemes érzések, bajtársiasság és egy erős karakterfejlődés. Ezt tök jó dolognak tartottam, aztán jöttek a számok és ki is húztam a képzeletbeli piros pontot, amit korábban adtam. Végig az volt bennem, hogy Felicity kövér, merthogy erről volt szó, ujjongtam, hogy végre nem egy plázacica vagy szürke egér hősnő van. Örültem a változásának, a fejlődésének, aztán kiderült, hogy vagy az írónő nincs tisztában a kövérség fogalmával vagy neki is ennyire elferdült és egészségtelen nézetei vannak, ugyanis Felicity nemhogy nem elhízott a számok alapján, hanem a skála alján van a magasságához képest és  közel van ahhoz, hogy átbillenjen a vékony felé. Szóval az üzenet és a mondanivaló egy kicsit így faramuci lett. Utána meg átmentünk a Betty, a csúnya lány kategóriába, ami egy nagyon hirtelen váltás volt. A kövér Felicity lefogyott, a fogszabályzó lekerült róla, Leenek köszönhetően divattervezők ruhájában villogott exkluzív partykon, sör helyett pezsgő volt a menő, a Mekis kaják helyett meg flancos menü, sőt Lee még a híres színésznek is bemutatta Fayt, akiért hősnőnk epekedett már régóta. Persze, hogy a híres színész randira is hívta. Majd még egy modellkinézetű pasi is egy plázázás alkalmával és persze nyílt titok az is, hogy Lee odáig van érte. Közben egy nyomasztó családi dráma is húzódik a háttérben, ami elég fárasztó volt, sajnálatos, de fárasztó. A regénynek ezen kétharmada az "ezmiez? mi a fene ez? ezt komolyan gondolta?" kategória. 

A regény utolsó egyharmadának mégis sikerült ezeket kisöpörnie a fejemből és egy egészen más sztoriba és világba repítenie. Ez már egy olyan világ volt, ahol Lee és Fay közelebb került egymáshoz, ahol már nem arról volt szó, hogy nyálat csorgatunk Lee után és sajnáljuk Fayt, hanem itt megmutatkozott az igazi személyiségük és meghittebb lett a kapcsolatuk. Ebben a világban Fay nagyon kedvelhető lett, felszabadultabb volt, a szarkasztikus poénok csak úgy repkedtek, a párbeszédek élvezetesek voltak. Ebben a világban Faynek sokkal több látomása volt, utaztak az időben, meglepő dolgokra derült fényt, megismertem a történet fő célját, bár még van mit tisztázni és még a kaland el sem kezdődött igazán. Megismertem egy kicsit az elfek világát, olvastam a történelemről, ereklyékről, nimfákról, titokzatos festményekről, drágakövekről és még sok más ínyencségről, ami igazán fantasyvé teszi az egészet. Az urban fantasy rész itt tényleg megmutatkozott, imádtam a londoni helyszíneket és a régebbi korok más helyszíneit. A függővéggel pedig végképp megvett magának a sztori. A főbb karaktereket megszerettem, a történet kirajzolódott, kaptam egy csomó választ, de sokkal több kérdésem lett, szóval kellőképpen felkeltette a figyelmemet és elkapott az az érzés, hogy igen, ez kell nekem, eddig is ezt kellett volna, nem a Betty, a csúnya lány, meg az Alkonyat, meg a Gossip Girl, hanem a Pán Péter, az ereklyevadászat és az Időtlen szerelem.

Kíváncsian várom a folytatást és remélem, hogy a második részre már levetkőzi az írónő a kezdeti hibákat és tudja tartani azt a színvonalat, amit a regény végén hozott. Ha így lesz, akkor nagyon szeretni fogom ezt a sorozatot a nem szerencsés kezdet ellenére.


Képek by Dávid Varga
__________________________________________________________________________________
Történet: 5/5 pontból
Kedvenc: Fay, Lee, Cirian
Tetszett: Fay személyisége, a fantasy rész
Nem tetszett: a lassú kezdés, megint gazdag és tökéletes pasikép
Oldalszám: 368 oldal
Fordította: Hajdúné Vörös Eszter
Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft. __________________________________________________________________________________
 Blogturné extra
Arepas recept

Miután Fay a fáradtságtól ismételten elalszik az iskolában, Lee elviszi őt kávézni, de ezúttal nem egy neves kávézóba, hanem Felipéhez. Felipe egy exkluzív pincebárt vezet, amiből árad a kolumbiai báj. Lee az espresso con panna mellé arepast rendel, ami magyarul a kukoricalepény (recept lejjebb). A jelenet nem is a hely és az étel különlegessége miatt lett kedves, hanem azért, mert ez volt az egyik jelentős pillanat, ahol Lee gondoskodása felbukkant és amikor Fay jobban megnyílt.

Arepas (kukoricalepény) recept 
4 főre

Hozzávalók: 
  • 7 dl víz
  • csipetnyi só
  • 35 dkg kukoricaliszt
  • 5 dkg vaj
Elkészítés:
A 7 dl sós vizet felforraljuk, majd folytonos kevergetés mellett apránként hozzáadjuk a kukoricalisztet. A besűrűsödés után levesszük a tűzről és csomómentesre keverjük, majd ezután kiöntjük egy deszkára és kb. 10 percig hűlni hagyjuk. Miután kihűlt, nedves kézzel addig dagasztjuk, míg a tészta selymes tapintású lesz. Nagyobb gömböket kell formálni belőle, majd ezeket vékonyra kilapítani és kevés vajon mindkét oldalukat barnára sütni. Ezután a kisütött lepényeket kivajazott tepsibe kell betenni, majd előre melegített forró sütőben 30 percig tovább kell sütni. A sütés közben 10 percenként meg kell sütni. Önmagában is fogyasztható, de kiváló köret is lehet.

Forrás: www.receptek.net
__________________________________________________________________________________
 Nyereményjáték

 A történetben számos popkultúrai-, történelmi-, és mitológiai elem keveredik egymással, így mostani játékunk során arra törekszünk, hogy próbára tegyük tudásotokat mindhárom témában. 

Feladat: 
1) Minden állomáson találtok egy kérdést, két válaszlehetőséggel. Döntsétek el, melyik a helyes opció, majd a megfejtést írjátok be a rafflecopter erre kijelölt mezőjébe. (Kötelező minden állomást teljesíteni!) 
2) A válaszlehetőségek alatt - ha rákattintotok - találtok egy-egy képrészletet. Ezeket jó, ha lementitek vagy megjegyzitek, ugyanis ha az ötödik állomás végeztével összerakjátok - a helyes válaszok alatti - képrészleteket, akkor egy olyan híresség fotóját kapjátok meg, akinek a neve többször is elhangzik a regényben. Ezt pedig szintén írjátok be a rafflecopter megfelelő sorába. (Kötelező!) 
3) Jó, ha figyeltek, mivel a rossz megoldások alatt is láthattok képeket. Ügyeljetek arra, hogy a megfelelőeket használjátok! 
4) Extra pontért cserébe kitalálhatjátok, hogy a nem megfelelő fotócsíkok mely hírességektől származnak. (Nem kötelező.) 
5) Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk. 

Hol található a Szent-Péter bazilika? 

 a Rafflecopter giveaway

__________________________________________________________________________________
 További állomások

11/10 Kelly és Lupi olvas
11/11 Deszy könyvajánlója
11/12 Dreamworld
11/13 Könyvszeretet
11/14 MFKata gondolatai
__________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...