2015. augusztus 3., hétfő

Laurelin Paige: Fixed on you - Megtalállak még (Fixed #1)

 
 Laurelin Paige írónő nagysikerű Fixed sorozatát hozzánk is elhozza a Libri Kiadó. Hudson Pierce és Alayna Withers kapcsolatáról szóló trilógia első részét a Blogturné Klub tagjai népszerűsítik olvasóik körében. 8 napon keresztül követhetitek nyomon a magyar bloggerek élménybeszámolóit a Megtalállak még - Fixed on You című könyvről. 


Laurelin Paige: Fixed on you - Megtalállak még 

Miért pont ez? Mostanában ismét rákaptam a pszichós sztorikra. A fülszöveg alapján ez a regény is annak tűnt, az már más kérdés, hogy nem pont az a műfaj, amire számítottam. 

Fülszöveg: New York szívében, egy toronyház elegáns irodájából nyíló titkos szobában veszélyes egyezség születik. 
   A lány szemtelenül fiatal, intelligens és rámenős. Nappal egyetemista, éjjel felszolgáló egy bárban. 
  A férfi sármos, makacs és célratörő, csak a mások feletti korlátlan hatalom hozza lázba. 
  A lánynak sürgősen pénzre van szüksége, a férfi tisztességtelen ajánlatot tesz neki. 
  A férfi látszólag mindent tud a lányról, a hatalmában tartja, rendelkezik a teste felett. Alayna Wither az a nő, akit talán még szeretni is tudna. 
  A lány azonban sötét titkot őriz; megszállottjává tud válni annak, akit megszeret. Hudson Pierce, a bár új tulajdonosa, multimilliomos szépfiú úgy hat rá, akár a legkeményebb drog. 
  És a testet-lelket felőrlő hajsza megkezdődik...
  Laurelin Paige a The New York Times, az USA Today és a Wall Street Journal bestsellerszerzője.
 - A Fixed-sorozat eddig több mint 1 millió példányban kelt el csak az USA-ban. 
 - Az első rész 12 országban jelenik meg közel egy időben. 
- Az Amazon adatai alapján a tavalyi év 7. legnépszerűbb könyve. 
- A People Magazine szerint a 10 legkeresettebb könyv egyike. 
- A Goodreads oldalán az írónő regényei 100 000-nél is több jó értékelést kaptak. 

Vélemény: A nálam néha előforduló "nézek, de nem látok" esete miatt meglepetés ért, amikor olvasni kezdtem a könyvet. A fülszöveg alapján valami beteg sztorira, mondjuk egy pszicho-thrillerre számítottam, de ehelyett egy erotikus regénybe botlottam, bár a pszichó részt is rendesen megkaptam. A borító teljesen egyértelművé teszi a műfajt, de ahogy mondtam, néztem, de nem láttam. Nem esett le, hogy ez egy erotikus könyv, amiket alapjáraton kerülök, mint macska a vizet. Amikor meghallottam, hogy a Szürke ötven árnyalatához hasonlítják (nem olvastam, nem is fogom), megijedtem, hogy mibe nyúltam bele. De úgy látszik, hogy még én is meg tudok lepődni, ugyanis nagyon bírtam a könyvet.  

  Nem szeretem az erotikus műfajt, egyszerűen nem a stílusom. Számomra ezek a regények nem szólnak semmiről, hiába van valamicske történeti száluk. Két ember szexuális kapcsolata számomra nem történet, hanem töltelék, olyan, mint a tájleírások. Nincs azzal bajom, ha van erotikus szála egy regénynek, főleg, ha nem közönségesen vagy (a másik véglet) túl tudományosan van megírva, de ha a regény háromnegyedét ez teszi ki, akkor nem igazán találunk rá egymásra a könyvvel. A Fixed on you - Megtalállak még viszont az első olyan erotikus regény, ami kivétel lett nálam. Bár sok benne az erotikus rész, el tudtam fogadni ezt a szálat. Az erotikus jelenetek nem voltak túl tudományosan megfogalmazva (ami elég hangulatromboló tud lenni) és nem is voltak közönségesek. A fordítónak is minden elismerésem, az eredeti angol könyv olvasása nélkül is. A szereplők közti túlfűtöttség és vonzalom pedig engem is el tudott kapni, de nem az elsöprő szenvedélyük miatt kedveltem meg a párost. 

  A feketeleves után rátérek a könyv érdemeire. Mivel kerülöm a műfajt, nincs túl sok tapasztalatom, szóval a klisék nem tűnnek fel, bár nekem sem volt annyira új az alapsztori. Gondoljunk csak a mesékre, a szegény lányt megmenti a gazdag nemes vagy herceg. Itt is hasonló a szitu. Alayna az Égi Bárka nevű szórakozóhelyen pultosként dolgozik, amikor is egyik nap felbukkan egy iszonyatosan jóképű és gazdagnak tűnő pasi, aki szemet vet a lányra. Itt jön az első csavar, amitől nem megy át tündérmesébe az egész sztori. A férfi mellékállást kínál fel a lánynak, pontosabban felajánlja neki, hogy kifizeti a diákhitelét, ha Alayna az álbarátnője lesz egy darabig, hogy megmentse őt egy nem kívánt házasságtól. A lánynak jelenleg nincs párkapcsolata, hiszen a szórakozóhely főnökével épp a napokban ért véget a biztonságosnak tűnő, de egyben érzelemmentes románca, a pénzre pedig friss diplomásként, ennyi adóssággal nagyon is nagy szüksége van. Ráadásul a bátyja, Brian fizeti a lakását is, aki megvonja a támogatást, mert a feleségével babát várnak, így épp itt az ideje, hogy Laynie a saját lábára álljon. Bár kilátásban van egy előléptetés, egy menedzseri poszt, hiszen Laynie megszerezte az üzleti diplomát és már régóta az Égi Bárkában dolgozik, ismeri a helyet, mint a tenyerét, de éppen tulajdonosváltás van folyamatban, ami kérdésessé teszi az előmenetelét. Alayna elfogadja az ajánlatot, már csak azért is, mert Hudson borzasztóan felcsigázza őt szexuálisan is. Itt jönne az a rész, hogy eleinte csak lefekszenek egymással, aztán a sok komikus színjáték után egymásba szeretnek, de hamarosan egyértelművé vált, hogy ez nem ilyen egyszerű és pont ezért bírtam a könyvet. 

  Imádtam a két szereplő érzelmi kapcsolatát, azt a macska-egér játékot, amit leműveltek. Ettől vált hihetőbbé és valóságosabbá a sztori, hiszen a felszín alatt, mind a két ember érzelmileg sérült. Pont abban a korban vannak, amikorra már bőven sok családi, baráti és párkapcsolati csalódás halmozódott fel bennük, de még nem találták meg az "igazit" és ennek a lehetősége nincs is kilátásban. Újabban divat lett, hogy a főhősöknek sötét háttere van és én ezt nem is bánom. Számomra sokkal ijesztőbbek a rózsaszín, Disney-féle történetek, mint az, hogyha nyíltan beszélnek pszichikai problémákról. Sokkal jobban leköt egy olyan szerelmi történet, ami azt mutatja meg, hogy a sok csalódás, a sérelmek, a lelki fájdalmak ellenére, hogyan lehet mégis működőképes egy kapcsolat. Hogyan oldják meg a regénybeli párok? Azt mutatják meg, hogy érdemes és lehet küzdeni annyi fájdalom után vagy jobb feladni és megbékélni egy szerelem- és szenvedélymentes kapcsolatban, csak mert az a biztonságos? Ez egy trilógia nyitókötete, így még nem kaptam teljes választ, csak részlegeset, ezért is fogom továbbolvasni a sorozatot, mert borzasztó kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből. 

  Laynie szülei meghaltak egy autóbalesetben tinédzserkorában és onnantól kezdve a bátyja, Brian gondoskodott róla. Briannel azonban eléggé elhidegült viszonyban vannak, talán azért is, mert a férfinek túl nagy felelősség volt hirtelen egyedül gondoskodni magáról és a húgáról is. Ő sem volt még felnőtt, amikor a szülők meghaltak. Jó állása lett, megházasodott és a feleségével babát várnak, a húga lediplomázott, úgy érzi, hogy épp itt az ideje megszabadulni ettől a tehertől és a saját életét élnie végre. Brian negatív szereplőként van beállítva, de ha jobban belegondol az ember, teljesen érthető, hogy a saját életét akarja élni és nem akarja azt továbbra is feláldozni az immár 26 éves húga miatt. Az orvosok magyarázata szerint a családi tragédia áll annak a hátterében, hogy Laynie-nek iszonyatosan nagy szeretetéhsége van, így mániákusan tud ragaszkodni vélt vagy valós szerelmekhez, rögeszméssé válik és átmegy betegesen zaklatóba. Laynie múltjában gyakoriak voltak a feljelentések emiatt, ráadásul a legutolsó ilyen durvább kapcsolatánál távolságtartási végzést is kiállítottak. Laynie terápiára kezdett járni és elhatározta, hogy a gyógyulás útjára lép. Jegelte a párkapcsolati témát, kizárólag csak egy éjszakás kalandokba volt hajlandó belemenni, vagy olyan kapcsolatba, ahol tuti nem szerethet bele a másikba. 

  Hudson viszont arról híres, hogy szociopata, pont Laynie ellentéte. Képtelen a szeretetre, ezt tudja is magáról. Csak szórakozik és játszadozik a nőkkel, így szemrebbenés nélkül fel tudja ajánlani Laynie-nek az álbarátnő állást. Hudson azt akarja elhitetni a családjával, hogy igenis képes szeretni, szerzett is egy barátnőt, így talán nem kényszerítik bele egy házasságba. A kiszemelt feleség, Celia a legjobb barátja, egyikük sem akarja, hogy a szülők rájuk erőltessenek egy érdekházasságot. Az anyuka, Sophia egy pszichopata, maga az ördög, így elég nehéz vállalkozásba kezd a két főhős. (Évek óta nem utáltam ennyire karaktert, mint őt, annak ellenére, hogy nem sokat szerepelt a regényben, amikor viszont igen, akkor nagyon ütött.) Ráadásul, ha két ilyen ember összekerül, annak nem biztos, hogy jó lesz a vége. Bár Hudson és Alayna betegsége kiegészíti egymást (Hudson uralkodási és irányítási mániája megköveteli azt a pincsi kutya ragaszkodást, ami meg Laynie mániája), rohadtul egészségtelen kapcsolat alakulhat ki belőle. 

  Mindent egybevéve nagyon jól elszórakoztam a regényen. A főhősök mellett a mellékszereplőket is nagyon megkedveltem, a Pierce tesókat és az apukát is, bár az anyát utáltam. Imádtam Laynie és Hudson kapcsolatának alakulását, végigizgultam, hogy mi lesz ebből az egészből. Sok volt az elhallgatás, a bizalom hiánya, a gyanakvás, a hazugság, Laynie állandóan pengeélen táncolt. Szurkoltam, hogy Hudson nyíljon meg, Laynie pedig szedje össze magát és találja meg végre a boldogságot, de ez nem ilyen egyszerű. Normálisan lezárt vége lett a regénynek, de közel sincs befejezve ez a történet, hiszen még csak most jön a java. A szereplők elindultak egy úton és nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez merre vezet és mi lesz a végén. Nagyon pozitívan csalódtam.    
____________________________________________________________________________________
Történet: 4/5 pontból
Kedvenc: Mira, Chandler
Tetszett: a két főhős közti kapcsolat
Fordította: Horváth M. Zsanett
Oldalszám: 348 oldal
Kiadó: Libri Kiadó
___________________________________________________________________________________
 Nyereményjáték 

 Minden állomáson egy-egy szereplő nevét rejtik el a bloggerek a bejegyzésekben. Nektek az lesz a dolgotok, hogy megkeressétek azokat és a rejtvény megfelelő sorába beillesztve a blogturné végén a fő megoldást beírjátok a rafflecopter dobozába. A helyes megfejtők közül három példányt fogunk kisorsolni Laurelin Paige: Fixed on you - Megtalállak még c. könyvéből. 

 
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.

 a Rafflecopter giveaway  
___________________________________________________________________________________
 További állomások 

1. Kristina blogja 07/27 
2. Angelika blogja 07/28
3. Kelly és Lupi olvas 07/29 
4. Deszy könyvajánlója 07/30 
5. Insane Life 07/31 
6. CBooks 08/01 
7. Zakkant olvas 08/02
8. Könyvszeretet 08/03
____________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...