2014. október 12., vasárnap

Carina Bartsch - Cseresznyepiros nyár

Carina Bartsch első regényét, ami Cseresznyepiros nyár címet viseli a Maxim Kiadó jóvoltából már ez év októberétől kapható a boltokban. De még előtte egy kis ízelítő és kedvcsináló blogturné indul a Blogturné Klub hét bloggere által, ahol megismehetitek a bloggerek véleményeit, a könyvhöz kapcsolódó érdekességeket és egy nyereményjátékot is találtok, melynek nyereménye 3 példány a Cseresznyepiros nyár című könyvből. 

Carina Bartsch - Cseresznyepiros nyár 

Miért pont ez? Bár a romantika nem az én műfajom, az "első szerelem" történetek néha mégis a kezembe akadnak. 

Fülszöveg: Nem létezik olyan lány, aki elfelejtené, milyen is volt az első szerelem ezt senki sem tudja jobban, mint Emely. Hét év után találkozik ismét Elyas-szal, a jó megjelenésű, kedves, és világítóan türkizzöld szemű sráccal. Legjobb barátnőjének bátyja, aki már egyszer teljesen összezavarta az életét, és ezeket a sebeket még mindig mélyen magában hordozza. Emely teljes szívéből utálja őt. Sokkal inkább a rejtélyes, e-maileket író Lucára irányítja a figyelmét, aki az érzékeny és romantikus üzeneteivel megérinti a szívét. A két férfi különböző irányba tereli Emelyt, akinek el kell döntenie, melyik közülük, aki megmutatja neki az igazi énjét. De vajon tényleg beleszerethet valaki egy ismeretlenbe, vagy jár egy második esély az első szerelmednek? 

Vélemény: Az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy a kezembe vettem ezt a könyvet. Nemcsak vicces, szórakoztató és lendületes volt, de különleges atmoszférája is volt. Sokkal közelebb éreztem magamhoz ezt a szerelmes sztorit, mint bármelyik másikat, talán azért is, mert európai írótól született, így a gondolkodásmódja sokban hasonlít a miénkre. Ráadásul a szereplők a húszas éveik elejét tapossák, tehát már nem tinikről és tinis szerencsétlenkedésekről van szó, hanem felnőtt problémákról.

  Emely, a főhősnő az egyik legjobb karakter, akivel valaha "találkoztam". Esetlennek ő is esetlen, de olyan humorérzék és személyiség társul hozzá, hogy egyszerűen nem lehet őt nem kedvelni. A beszólásai, a riposztjai, főleg az Elyassal való beszélgetései és a gondolatai annyira viccesek, hogy többször hangosan felröhögtem. Voltak olyan beszólásai is, aminél perceken keresztül nem bírtam abbahagyni a nevetést és még a könnyem is kicsordult. Szerencse, hogy nem a tömegközlekedés közepette olvastam a könyvet. A könyv utolsó háromnegyedét egyben nyomtam le, addig fel se álltam, míg ki nem olvastam. Egyszerűen nem tudtam letenni, pedig lett volna bőven dolgom. Pont ezért ért hatalmas arculcsapásként a függővég és bár nem szoktam hisztizni, egy kisebbfajta rohamot kaptam. Azt hittem, hogy földhöz vágom Árcsibáldot, az okostelefont. Ki is tárgyaltam ezt az igazságtalanságot a többiekkel. Személyes sértésnek vettem, hogy nincs még kész magyarul a következő rész.

  Emely újra visszakapja gyerekkori barátnőjét Alexet, aki visszaköltözik Berlinbe. Ráadásul egy egyetemre kerülnek. Alex viszont ahelyett, hogy a kollégiumba költözne, bátyjánál, Elyas-nál marad. Emely ennek nem örül, mert annak idején történt valami közte és a srác között. Sokáig nem tudjuk meg, hogy mi történt közöttük, csak a feszültséget, főként szexuális feszültséget érezni. Folyamatosan szívatják és cukkolják egymást, de egy idő után mintha Elyas már nem viccelne azzal, hogy kell neki Emely. A lány viszont nem tudja egy percig sem komolyan venni Elyas közeledését.

  Amellett, hogy Emely tanul és örül a régi barátnőnek, próbál párt, társat, szerelmet találni. Illetve próbálják ráerőltetni, hogy találjon már magának végre egy normális srácot. Alex persze könnyen beszél, ő fél perc alatt bárkibe képes belezuhanni. Emely viszont visszafogottabb és a múltbéli tapasztalatai is nagyon óvatossá teszik. Sokszor elgondolkodik rajta, hogy tulajdonképpen minek is keresgél, elvan ő egyedül is. Bár érezni, hogy Elyas nem kis hatással van rá, annyi harag és utálat van benne a srác iránt, hogy az elképesztő. Emeley eleinte olyan, mint egy kiskutya, akibe háromszor belerúgtak és várja a negyediket, de Elyas olyan hamar átlépi a határokat, hogy elpattan valami Emelyben és keményen visszavág. Odamondogat ő is a srácnak és lassan felcserélődnek a szerepek. Emely lesz az erősebb, Elyas pedig olyan, mint egy bosszantó légy. 

  Közben ciki vagy nem ciki, Emelynek lesz egy netes barátja. Egyik nap egy Luca nevű srác ír neki egy emailt, még a sztori elején. Emely vele is elég visszafogott és gyanakvó eleinte, aztán egyre jobban megnyílik a srácnak, hiszen sok a közös vonásuk és Luca annyira jó embernek tűnik, hogy ilyen nincs is. Emely mindig keres valami kibúvót, hogy miért is nem kért még róla képet vagy miért is nem találkozik vele, amikor Alex ezekkel a kérdésekkel bombázza. 

  A könyv hihetetlenül szórakoztató, piszok jók a karakterek, a párbeszédek. A sztori magával ragad, annak ellenére, hogy többnyire arról van szó, ki kivel fog összejönni. Az események pörögnek, mint Emely barátnője, Alex. Az a kiscsaj már annyira bosszantóan tele van energiával, hogy már épp ezért kedveli meg az ember. Be sem áll a szája, állandóan intézkedik, jön-megy, tesz-vesz. Olyan kis bosszantó légy, mint a bátjya, Elyas. 

   Bár Emelyben ott van valahol még a sértett tini, de érezni rajta, hogy egy kész felnőtt nő. Tudja mit akar, vannak céljai, kiforrott személyisége, véleménye, határozottsága, képes az önállóságra. Emellett viszont önértékelési zavarai vannak, ha pasikról van szó, de ez nem is csoda, azok után, ami történt vele. Valahol ő testesíti meg a mai huszonéves nőtípust. Legalábbis egy jelentős részét. Próbál társat találni, de nem foggal-körömmel, hiszen van más is az életében: az egyetem, szülők, barátok. Voltak szerencsétlen kapcsolatai és tapasztalatai, önértékelési zavarokkal is küzd, de mégis jól tudja ezeket kezelni. Kellő humorérzékkel rendelkezik ahhoz, hogy ne egy besavanyodott csaj legyen. A plázacicaság meg olyan messze áll tőle, mint ide a Tejút. 

  Élvezet volt végignézni, ahogy Emely és Elyas osztja egymást, pedig csak arra lett volna szükségük, hogy végre lefeküdjenek egymással és megszűnne a feszkó közöttük. De a könyv vége felé haladva már átértékeltem a dolgokat és valahol megértettem, hogy Emely miért nem akarja beadni a derekát. Egy érzelmi hullámvasút volt ez a könyv, mert a rengeteg nevetés mellett azért volt egy két "azt a ku...tya!" pillanat is. A végén volt az utolsó ilyen pillanat, ami felért egy pofonnal és letaglózott. Emely utolsó levele Lucának egy áll-leesés volt és elszomorodtam, majd hisztis lettem, hogy nem tudom tovább olvasni a könyvet.

  Beleszerettem a könyvbe és az tutibiztos, hogy többszörösen újraolvasós. Beleszerettem a Mustang Shelbybe (Emely: "ez szex négy keréken.") és a motorokba is, a táborozás jelenetbe, Emely és Elyas párosába és a fura humorba. (Emely Alexről: "Uborkahámozóval fogom megnyúzni.") Természetesen a zenébe is belezuhantam. Új kedvenceket avattam. Össze is szedtem egy tracklistát (lentebb), érdemes meghallgatni a számokat.

____________________________________________________________________________________  
Történet: 6/5 pontból
Kedvenc: Emely, Elyas
Tetszett: a stílus és a történet
Nem tetszett: a függővég büntetendő
Oldalszám: 460 oldal
Fordította: Béresi Csilla
Kiadó: Maxim Könyvkiadó 
Megjelenés: 2014.10.10.
____________________________________________________________________________________  
 Blogturné extra 
 Zenék 

Ahogy a könyv is különleges volt, úgy a zenék is szokatlanok voltak. Damian Marley kivételével egyik bandát vagy számot se ismertem. Egy új műfajt is felfedeztem a Skindred csapattal, ez pedig a metal-reggae. Szeretem a reggae műfajt és elképzelhetetlennek tartottam, hogy metállal keverik, így meghallgattam egy-két számot, aztán rájöttem, hogy ez nagyon is jó. Emelynek is nagyon bejött.


A nem teljes tracklist:  
Damian Marley - Road to Zion
Manna ft. Ville Valo - Just For Tonight
Takida - Give Into Me (Kedvenc lett!)
Vast - Flames

 Emely gondolatai az utolsó számról: 

 "A dal búskomor melódiája tele volt érzelemmel. Az ember az egyik pillanatban még azt gondolta, hogy lebeg, a következő pillanatban viszont ólómmá dermedtek a végtagjai, mintha tonnányi súly húzná lefelé, hogy egyszer csak elnyelje a semmi. A szavak mintha folyékony selyemként úsztak volna a dallamon, amelyet mintha csak erre az alkalomra írtak volna." 
____________________________________________________________________________________  
 Nyereményjáték 

 A történet szinte teljes egészében Berlinben játszódik. Arra gondoltunk, hogy ismerjük meg a várost jobban egy játék keretein belül, ahol a feladat felismerni a képen látható berlini nevezetességet. Természetesen nyeremény is vár rátok, mégpedig 3 db Cseresznyepiros nyár kerül sorsolásra!!! 


A kiadó kizárólag Magyarország területére postáz! A nyerteseket emailben értesítjük, kérünk titeket, arra az email-re válaszoljatok. Amennyiben 72 órán belül nem kapunk választ az emailre, újabb nyertest sorsolunk. Ha kérdésetek van, esetleg úgy érzed rossz mail címet adtál meg a játékban, a klub hivatalos mail címén tájékoztatást kérhettek.

 a Rafflecopter giveaway
____________________________________________________________________________________  
További állomások 

10/02 Deszy Könyvajánlója 
10/04 MFKata gondolatai 
10/06 Kelly és Lupi olvas
10/08 CBooks 
10/10 Nem harap a… 
10/12 Könyvszeretet
10/14 Dreamworld
____________________________________________________________________________________  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...