2015. november 23., hétfő

Rebecca Donovan: What If - Mi lenne, ha...

  Milyen lehet, ha másodszor is először találkozol a lánnyal, aki tetszik? De vajon tényleg ő az? A “Mi lenne, ha” kérdések pedig ott motoszkálnak a fejedben… 
 November 14-e és 22-e között a Blogturné Klub tagjai is végigjárják ezt az utat Callel, rengeteg kérdéssel és rejtéllyel, meg egy sor emlékkel, ami csak még több kérdést szül. Tarts velünk Te is, nem semmi kaland lesz! És ha ügyesen játszol velünk, a What If - Mi lenne, ha c. könyv három példányának egyike is a Tiéd lehet! 

Rebecca Donovan: What If - Mi lenne, ha... 

Miért pont ez? A fülszöveg alapján érdemesnek tartottam az elolvasásra. 

Fülszöveg: Mi történne, ha kapnál egy második esélyt, hogy megismerkedj valakivel? Cal Logan döbbenten ismeri fel Nicole Bentley-t egy kávézóban, több ezer mérföld távolságra szülővárosuktól. Egy éve együtt érettségiztek, és azóta senki sem hallott a lányról. Csak éppen ez a lány mégsem Nicole. Külsőre pontosan úgy fest, mint Cal gyerekkori nagy szerelme, de a neve Nyelle Preston, és fogalma sincs, hogy kicsoda Cal. Nyelle személyisége szöges ellentéte Nicole-énak. Calben ellenállhatatlan vonzalom támad a lány iránt, és teljesen belehabarodik. Nyelle azonban rendkívül titokzatosan viselkedik. Cal pedig minél inkább rájön, hogy mit rejteget, annál kevésbé akarja tudni az igazságot. Amikor a múlt titkai a felszínre kerülnek, és összecsapnak a jelennel, egyetlen dolog teljesen világossá válik: semmi sem az, aminek látszik. 

Vélemény: Nem volt még szerencsém az írónőhöz, pedig már magyarul is megjelent egy sorozata, így teljesen "vakon" találkoztam vele. Azt mondják, hogy a másik sorozata nagyon jó, talán egyszer, ha a várólistám végére érek, a kezembe veszem és adok még egy esélyt egy második találkozásnak. A Mi lenne, ha... a fülszövege alapján egy nagyon ígéretes történetnek tűnt és mivel az írónő stílusát dicsérik, úgy gondoltam, hogy nem fogok mellélőni, ha elolvasom ezt a könyvet. Pofára esésnek nem mondnám, de nem is lett kedvencem a könyv. A helyes megfogalmazás, hogy kellemesen elszórakoztatott, néha felkavarta bennem egy picit az állóvizet, de az is csak enyhe fodrozódás volt. Nem lett újraolvasós, de nem is bántam meg, hogy elolvastam, mert azért tudott mit nyújtani.

Zanzásított történet

Cal, Rae és Richelle kiskoruk óta nagyon jó barátok, sülve-főve együtt vannak. Majd, miután Nicole a szomszédba költözik a családjával a trióból négyes fogat lesz. A jelenben azonban kiderül, hogy Richellék elköltözésével szétszakadt a csapat, Nicole stílust és barátokat váltott, egyedül Rae és Cal tartotta a kapcsolatot. A regény jelenkorában már Nicole-ról sem hallottak jó pár hónapja, csak pletykákból tudják, hogy elvileg a Harvardra jár. Ezért is okoz nagy szenzációt, amikor Cal meglátja Nicolet egy egyetemi bulin. Legalábbis Cal azt hiszi, hogy ő Nicole, a lány azonban Nyelleként mutatkozik be és nem tudja, hogy kicsoda is Cal. Cal fejében elindul a vezérhangya, hogy ez a lány most vajon Nicole vagy csak a kiköpött mása? Ha ő Nicole, akkor miért adja ki magát másnak? Eleve, szándékosan adja ki magát másnak vagy nem is tud róla? Ha igen, miért? Ha nem, miért? Elvesztette az emlékeit valami trauma folytán? Vagy ő Nicole titokban tartott ikertesója? A regény és Cal is ezekre próbál választ és magyarázatot találni, miközben megismerjük a négy barát múltját és jelenét váltott nézőpontokból és visszaemlékezésekből.

Ami tetszett

  Az írónő stílusa. Rebecca Donovan szépen ír, jó a stílusa. Akármennyire sablonosan hangzik ez, higgyétek el, hogy fontos, mert nagyon sok olyan könyvet olvastam mostanában (angolul, majd talán lesz belőle poszt), aminél egy általános iskolás gyerek is jobbat ír. És tömegszámra adják ki az olyanokat, ahol se jó történetvezetés nincs, se írástudás, se stílus, a párbeszédek meg értelmetlenek és nem a nyelvtudásommal van a gond. Ezért kimondottan felüdülés volt Rebecca Donovant olvasni, ezért is adok neki majd még egy esélyt, mert van egy olyan érzésem, hogy nem épp a legjobb teljesítményébe nyúltam bele, pedig tud írni. 

Cal karaktere és hangja, de ez egyúttal az "ami nem tetszett" résznél is ott lesz. Cal egy szórakoztató srác volt, jó dumás, bár szarkasztikus humora van és sztoikus egy pasi, de mégsem volt a szokásos tökéletes srác. Annak idején vékonyka, szemüveges fiú volt, és bár tündéri egy kölyök volt, mégsem  az a lányok kedvence típus. Felnőtt korára stílust váltott és állandóan volt barátnője, mondhatom azt is, hogy ő volt a tipikus srác, aki kihasználja a csajokat, majd kidobja őket. Valójában ezt nem arroganciából vagy szórakozásból teszi, mint ahogy a sztereotípiák szerint hinnénk, hanem egyszerűen csak próbál társat találni és amikor rájön, hogy nem az igazival van, akkor szakít. Ezért nem is tudtam hibáztatni. Az ember próbálkozik, nem jön össze, majd megint próbálkozik, megint nem jön össze, majd megint próba és talán egyszer összejön. Akivel meg nem az igazi, azt nem kell erőltetni. Emögött az áll, hogy neki Nicole az igazi, de ő meg eltűnt az életéből. Ezért is van nagy jelentősége Nyelle felbukkanásának. A srácnak megvoltak a maga hibái és egy kicsit nehezen megfogható karakter volt. Szerettem a fejében lenni és az ő nézőpontjait olvasni, de volt egy pont, amikor sokalltam egy kicsit.   

A többi karakter is kimondottan tetszett, az más kérdés, hogy szerettem őket vagy sem, de legalább érzelmet váltottak ki belőlem és "éltek". Rae és Nyelle is tele volt energiával, dinamikusak voltak, csak úgy pezsegtek. De míg Raenél imádtam ezt a pezsgést, addig Nyellenél már idegesítő volt. Persze utólag, miután megkaptam a magyarázatot, egy kicsit átértékeltem Nyelle karakterét is, de ez meg a mi lett volna ha... kategória. Mi lett volna ha előbb tudom, amit tudok? Akkor talán nem idegesített volna ennyire a karakter és talán még kedveltem is volna. Rae viszont kedvenccé vált, miatta és Cal miatt bírtam a könyvet. 

A gyerekkori visszaemlékezések és a váltott nézőpont. A kis kori/fiatal kori jeleneteket szerettem, jópofák voltak, annak ellenére, hogy félrevezetők és volt benne azért pár dramatikus rész is. A helyes gyereknevelésről egy kicsit más elképzeléseim vannak. A váltott nézőpontok pedig felfrissítették, de össze is zavarták a sztorit.

Ami nem tetszett

A kuszaság. Jobban élveztem volna a sztorit, ha nem ugrálunk jobbra-balra annyit, mint nyuszi a fűben, vagy ha már igen, akkor valami átláthatóbb rendszer alapján. Szerettem volna én is együtt "nyomozni" Nyelle valódi kiléte után vagy legalábbis agyalni rajta, de sajnos nagyon hamar kitaláltam pár kérdésre a választ, maximum a hogyanokra és a miértekre nem jöttem rá. (Egy kicsit ütősebb válaszokra számítottam.) Most kivételesen a félrevezetés sem tetszett, mondjuk nem is krimit olvastam. 

Cal és Nyelle karaktere. Nyelle nem volt normális, legalábbis én nem éreztem annak. Nekem túlságosan túlpörgött, túlságosan "élni" akart és ezért lett izzadságszaga az egésznek. Azok szoktak ennyire szélsőségesen, vehemensen és hektikusan viselkedni, akikkel valami nincs rendben lelkileg. Calról pedig fentebb írtam, hogy nehezen lehetett rajta kiigazodni. Amilyen szürke kisfiú volt, ahhoz képest nehezen képzeltem el a nagy nőcsábászt és fordítva. A nagy nőcsábász stílus mellé pedig megint csak furcsa volt az a komótos tempó, amit leművelt a Nyellehez való közeledésnél. Azt hittem, hogy sose jut el odáig, hogy végre megszerezze a szerelmet. 

Összességében érdekes és kellemesen szórakoztató regény volt, kisebb-nagyobb volumenű mondanivalóval, de nagyon öncélúnak éreztem az egészet. Mintha az írónőnek eszébe jutott volna előkapni a barátai élettörténetét, de közben meg semmivel sem különlegesebb vagy populárisabb, mint bárki más élete.   
__________________________________________________________________________________
Történet: 4/5 pontból
Kedvenc: Cal és Rae
Tetszett: a stílus, Cal, a gyerekkori jelenetek
Nem tetszett: a kuszaság, a lassúság, hiányoltam a nagyobb csattanót is
Oldalszám: 368 oldal
Fordította: Beck Anita
Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft.
__________________________________________________________________________________
 Mi lenne, ha... 

Rebecca Donovan a Mi lenne, ha könyv megjelenése kapcsán egy egész kampányt elindított, amihez most a turné résztvevői is csatlakoznak! Az élet tele van Mi lenne, ha kérdésekkel, most mi is elárulunk egyet-egyet a sajátjainkból. 

Az én Mi lenne, ha kérdésem:

 Mi lenne, ha Amerikába születtem volna?

__________________________________________________________________________________
  Nyereményjáték 

Nyelle a történetben imádja az édességet! Úgyhogy most édesszájúak előnyben - finomságok nevét keressük mi is! Minden állomáson találtok valamilyen nyomot, ami alapján kitalálhatjátok az aznapi nasit - vagy egy képet, vagy az édesség betűit a szövegben elrejtve, esetleg mindkettőt. A Rafflecopter doboz megfelelő soraiba írjátok be a megfejtést, és ha esetleg nem bírjátok ki a játék után: jó nassolást kívánunk! ;) A helyes megfejtők között 3 példányt sorsolunk ki a könyvből. 

Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz! A nyerteseket e-mailben is értesítjük, amennyiben valamelyik nyertes nem jelentkezik 72 órán belül, új nyertest sorsolunk.

 
 a Rafflecopter giveaway
  
__________________________________________________________________________________
 További állomások 

11/14 Angelika blogja 
11/15 MFKata gondolatai 
11/16 Deszy könyvajánlója 
11/17 Kelly és Lupi olvas 
11/18 CBooks 
11/19 Zakkant olvas 
11/21 Dreamworld 
11/22 Kristina blogja
11/23 Könyvszeretet 
__________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...