2014. november 2., vasárnap

The Musical Book Tag

A napokban útjára indult egy új kihívás, amit én is megkaptam Ramitól. Szeretek az ilyenekkel szöszmötölni, így megörültem neki, aztán a mosolyom lehervadt. Nem is gondolná az ember, hogy mennyire nehéz egy ilyet megírni és választani a rengeteg könyv közül.


1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz. 

  Két könyv, pontosabban sorozat van, ami felkapott és oda- meg vissza vagyok tőlük. Nem tudok választani a kettő közül. Az egyik a Trónok harca, ami egy borzasztó hosszú sorozat, de most kivételes örülök annak, hogy az író ennyire bőbeszédű. Imádok Martin bácsi fejében és világában lenni, szerencsére még van több ezer oldalnyi lehetőségem az "utazásra". A másik Cassandra Clare A Végzet ereklyéi sorozata. Szeretem azt a világot, amit létrehozott és imádom, hogy a gonoszok itt tényleg gonoszok, a démonok brutálisak, a főhősök pedig kemények. Nagyon korrektül kidolgozott világa van. Bár kérdéses, hogy meddig tudja még elhúzni az írónő a sztorit és hogy nem ront-e az egész sorozaton. 


2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, amin nehezen tudtál túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége. 

Tudok is választani, meg nem is. Minden olyan könyvnél, amit imádtam olvasni vagy a "világában lenni" szomorú voltam, hogy vége. De mindig van egy új, amit megszeretek, a régiekhez meg bármikor vissza tudok menni, így valójában nem is szomorít el, ha vége. Néha elkap a bookhangover érzés egy kedvelt sorozat befejezése után, hogy úristen, mi lesz velem, ha vége?, sose lesz már ezek után ennyire jó a kezemben, de aztán mindig bebizonyítja az élet, hogy de, lesz ilyen. Amiért inkább szomorú vagyok, hogy idén meghalt Daniel Keyes, aki szerintem egy zseni volt és a világ egyik legjobb írója. Sajnos, így már több könyvet nem fog írni és eddig nem találtam hozzá hasonló írót, aki pótolni tudná az űrt.

3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál. 

  Minél több könyvet olvasok el, annál inkább nem emlékszem a kronológiára, szóval passz. :D Vagy valamelyik Anita Blake rész volt az, vagy a Fekete Tőr Testvériség, de ezek sem kimondottan erotikus könyvek, mert túlnyomórészt fantasyk. A fantasy részük miatt vettem őket a kezembe, az erotikus könyvek nem az én műfajom.

4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt.

Néha beleszaladtam ilyen könyvbe életem során. A legutóbbi A. Meredith Walters: Find you in the dark - Utánad a sötétbe könyve volt ilyen. A fülszöveg alapján feltételeztem egy fantasy-szálat és egy szívszorító szerelmi történetet, aztán pofára estem. Egy cseppnyi fantasy se volt benne, a szerelmi szál meg nekem nem szívszorító volt, hanem kiborító és idegesítő. 

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legelső olvasmányaid között volt. 

Amióta megtanultam olvasni, folyamatosan olvasok, így fogalmam sincs mik voltak a legelső olvasmányaim. Biztos valami mese Mátyás királyról vagy Benedek Elek meséi vagy a Grimm testvérektől valamelyik mese. Az első hosszabb regény az tuti, hogy a Micimackó volt. 

6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt téged. 

Kettő van. Daniel Keyestől a Virágot Algernonnak és Elizabeth Lee Wultzertől a Prozac-ország. A Virágot Algernonnak az egyik legmeghatóbb sztori, ami csak létezik a világon. Bemutatja, hogy minél intelligensebb vagy, annál szomorúbb leszel és azt is megmutatja, hogy milyen érzés lehet elveszíteni az intelligenciát, ha egyszer a birtokodban volt. Az ember, aki megőrül vagy elbutul, nem fogja fel a veszteséget, de kívülállóként borzasztó látni ezt a folyamatot. A Prozac-ország pedig az egyik legjobb könyv a depresszióról. Gyönyörű gondolatok vannak benne, de iszonyatosan sok fájdalom is. Imádtam a könyvet, de annyira padlóra rakott, hogy eldöntöttem, soha többet nem olvasom el, mert borzasztó rossz hatással volt rám.

7. Pharrell Williams: Happy: Egy könyv, aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést. 

  Christopher Moore és Leslie. L. Lawrence bármelyik könyve, legutóbb pedig a Cseresznyepiros nyár, mint Raminál. Az íróknak nagyon jó dumája van, a Cseresznyepiros nyárban viszont a szarkazmus vonzott nagyon. Imádom a szarkasztikus humort, az én humorérzékem is ilyen.  

8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz.

A Fuentes tesók a Perfect Chemistry sorozatból. Megvan köztük a szeretet, az összetartás, védik egymást mindentől és mindenkitől. 

9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Need You Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz. 

Majdnem az összes könyvbeli szerelmespár ilyen. :D Akik magasan vezetnek nálam az Bella és Edward az Alkonyatból. Az első könyvnél még nagyon szerettem őket, de a többi kötet és a filmek úgy megutáltatták velem a szerelmespárt, hogy az hihetetlen. 



10. Iggy Azalea - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz. 

Minden kapucnis cuccba bújtatott harcost ábrázoló borító ilyen (Mark Lawrence könyvek, Brent Weeks könyvek, Assassin's Creed sorozat), de a Vérbe öltözött Anna borítója a kedvencem már egy ideje. Úgy is van kitéve a polcomra a könyv, hogy ne a könyv gerincét, hanem a borítót lássam. 


11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van. 

  Nem tudok ilyet, mert még vagy nem olvastam, vagy a végén kiderül, hogy mégse tiltott az a szerelem. Cassandra Clare azt hittem, hogy végre összehozott egy ilyet, de aztán nála is kiderült, hogy mégse.

12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz. 

  Lusta vagyok felsorolni, iszonyatosan hosszú a hatelist-em. :D A legutóbbi Clay, a Crushból. 

____________________________________________________________________________________  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...