2014. július 9., szerda

100+ Blogturné

100+Blogturné

 Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján. Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban. Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.

 Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv! 

1. Melyik könyv tetszett a legjobban a 99 turnés regényből? Vagy melyik 3? 

  Nehéz eldönteni, mert többet szerettem, mint három. Mindegyiket más miatt és lettek köztük "újraolvasósak" is. Nem bírom ki, hogy a három+1 választottamon kívül ne említsem meg Morgan Rice A varázsló gyűrűje sorozatát és Wendy Higgins angyalos sorozatát. Morgan Rice sorozatának ugyan nem én vagyok a célcsoportja, mégis teljesen elvarázsolta a bennem szunnyadó kisgyereket, csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. Könyvhéten se bírtam ki, hogy ne jegyezzem meg a körülöttem állóknak, hogy mennyire imádom a sorozatot. :D Wendy Higgins angyalos sorozata pedig inkább a démonok és főleg Kaidan miatt fogott meg. 

A három választott:
1) Leigh Bardugo - Árnyék és csont: a világ különleges, a sztori nagyon érdekes, szerelmes vagyok Éjúrba és hát... szerelmes vagyok Éjúrba, ennyi. :D

2) Ben Brooks - Lolito: Nagyon bírtam a főhőst, Etgart. Szeretem az olyan karaktereket, akik nem normálisak és hülyeségeket csinálnak és van stílusuk, illetve pofátlanul, de humorral átlépik azokat a határokat, amiket amúgy általában nem szoktak az emberek átlépni. A könyv hihetetlenül szórakoztató volt, rengeteget nevettem rajta, de egy-két része meg is hatott, az elevenembe talált.   

3) Anthony Ryan - A Vér éneke: Ez tipikusan az a könyv, ahol a szerencsétlen gyerek főhőst még az ág is húzza, de brutális átalakuláson megy át és nagyágyú lesz belőle. Imádom az ilyen sztorikat, mert azt tanítják, hogy minden rossz helyzetből van kiút. Emellett a könyv világát, az író stílusát és a sztorit is nagyon megszerettem. Hiába egy féltégla, egy percig sem unatkoztam rajta, sőt! Nem bírtam letenni!  

3+1) Jus Accardo - Touch - Érintés: Az X-menhez hasonló sztorik a gyengéim, bírtam a főhős lányt is, pedig ez nálam nagy szó. A sztori és a világ elnyerte a tetszésemet, a két pasi (Alex és Kale) pedig a fiktív szerelmek listájának dobogósai lettek.


2. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből? 

  Fogalmam sincs, de tényleg! Egész háremet tartok. :D Szerelmes vagyok Éjúrba (Árnyék és csont), de nem rúgnám le magamról Kaidan Rowet (Angyali szövetség) sem, illetve Alexre és Kale-re (Touch) se unnék rá egy jó darabig.

3. Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?

  Igen, előnyére és egyben hátrányára is. Egyfajta keretet ad a hobbimnak az egész, mert a lustaságomat félre kell dobnom és meg kell írnom a posztot, nem tudok kifogásokat gyártani magamnak. Ennek örülök, mert rendszeresen olvasok és posztolgatok, komolyabban veszem a hobbimat és kitartó lettem. Az extrák miatt pedig van utóélete is a könyvnek, mármint nem csak elolvasom, becsukom, megírom a posztot, hanem foglalkozok még vele egy kicsit. Fordítgatok interjúkat az íróval vagy saját magam csinálok karakterinterjút vagy valami érdekességnek nézek utána, szóval a könyvön túli, de ahhoz kapcsolódó dolgokkal is foglalkozom.
A hátrány viszont az, hogy nincs időm szöszmötölni a blog dizájnjával, egyéb extra vagy csacsogós posztokat sincs időm írni, a külföldi megjelenéseket már nem követem, illetve nincs időm egy csomó más könyvre, ami nem turnés, pedig van több száz itthon, ami olvasásra és posztra vár. Majd a késő nyári időszakban fogom mindezt pótolni.  

 4. Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb? 

  Legrosszabb élményt nem tudok mondani. Talán annyi hátránya van az egésznek, hogy borzasztóan időrabló tevékenység és így háttérbe szorultak más dolgok, amik hiányoznak, de melyik hobbi nem időrabló, ha az ember szereti csinálni?

  A legjobb dolog maga a csapat és a közös munkálkodás. Jobban megismertem azokat a bloggereket, akiket addig csak névről tudtam beazonosítani és a közös tevékenység nagyon jól összekovácsolt minket csapattá. Valami klassznak lettem a része, sose érzem magam egyedül, mert mindig van valaki a közös csoportban, akivel akármiről lehet beszélgetni, nevetni vagy segítséget kérni, legyen az akár magánéleti gond vagy blogos probléma. A fura a furák között érzi jól magát, szóval jó helyre kerültem. :D

Az ilyen látványnál el is felejtem, hogy fáradt vagyok. :)

5. Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?

  Az Anthony Ryan - A Vér éneke turné. Nagyon vártam már a magyar megjelenést és miközben a többiek olvasták a könyvet, olyan izgatott voltam, hogy mi lesz a véleményük, mintha én írtam volna a könyvet. Én szorgalmaztam a turnét is, így felelősnek is éreztem magam. Állandóan aggódtam, hogy mi lesz, ha mégse tetszik a csajoknak? Szidni fognak, mint a bokrot, mert a könyv ráadásul egy féltégla. De szerencsére mindenkinek bejött a sztori. :)

6. Miért jelentkeztél? Mi inspirált arra, hogy a klub tagja legyél? 

  Legfőképp azért jelentkeztem, mert nagyon elhanyagoltam a blogot és magát az olvasást is, nem voltam elégedett a hobbimmal. Blogos válságba kerültem, úgy éreztem, hogy nem sok értelme van csinálni, de aztán hiányozni kezdett, így új erőre kaptam. Nem akartam elveszíteni a kezdeti lelkesedést, kitartó szerettem volna maradni. Ezután nem sokkal jutott a fülembe a Blogturné Klub híre, így kapva kaptam az alkalmon, hiszen ez egy olyan lehetőség volt, amivel egyfajta keretet tudtam adni a blogolásnak. Láttam benne fantáziát az extrák és a nyereményjátékok szervezése miatt, úgy éreztem, hogy ettől nemcsak megmarad a kezdeti lelkesedés, hanem végre komolyabban is elkezdek foglalkozni a saját blogommal. Ez utóbbi a posztok számát tekintve megtörtént, de sajnos a kinézeten és a turnés/nem turnés könyvek arányán még nem sikerült javítanom. Rajta vagyok az ügyön. :D 

7. Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt? 

  Többet olvasok, az tény. Rengeteget. Volt olyan hét, hogy négy könyvet is elolvastam, mindezt munkahely és suli mellett. Arról viszont nem beszélnék, hogyan is néztem ki egy heti nem alvás után. :D A Blogturné bebizonyította, hogy a "nincs időm olvasni" mondat egy nagy hülyeség. Ha az ember akarja, akkor van rá ideje: fürdés közben, fogmosás közben, hajszárítás közben, főzés közben, metrón állva a tömegben, a sorban állva a postán/pénztárnál, cipekedés közben, kávészünetben, lefekvés előtt, felkelés után, ülve/állva/fekve, sőt volt olyan, hogy edzés közben is. Még aközben is, hogy egy emberrel telefonon beszéltem, miközben egy másiknak válaszoltam a facebookon, egy harmadik pedig az ajtómban állt. Multifunkciós lettem és megtanultam zsonglőrködni a papírkönyvvel és az okostelefonnal. A könyvekre emlékszem, viszont arra, hogy mit beszéltem és írtam közben, arra nem, de nem jött panasz, szóval valószínűleg normálisan kommunikáltam vagy csak jófejek a körülöttem lévők. :D Viszont kevesebbet olvasok angolul, ez hiányzik nagyon.

8. Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban? 

  A határidőket tartani úgy, hogy az élet és a technika mindig közbeszól. A karma engem különösen szeret, nem is értem, hogy miért pont én vagyok a rajongása tárgya, miközben én rühellem. Mindig akkor talál meg valami vagy valaki, amikor nagyon nem kéne erőltetni. :D

9. Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban? 

  Igen. A Patrick Ness Soha nincs vége turné alkalmával karakterinterjút írtam extraként és nagyon jól esett, amikor egy másik tag megdicsérte, hogy mennyire jól eltaláltam a karaktereket és szórakoztató lett az interjú. Meglepődtem, mert hullafáradtan írtam meg pár perc alatt az egészet és én egyáltalán nem voltam vele elégedett. :D 

10. Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása? 

Változó. Alsó hangon egy óra, ha még extrát is készítek, akkor két vagy három óra is lehet. Bár az utóbbi időben kivontam magam az extrák alól, mert olyan tempóban nyomom az életem, mintha egy nap 36 órából állna, de még ez sem elég. :D Akarok egy időnyerőt!

11. Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot? 

  Nálam ugyan nem. :D Konfliktuskerülő ember vagyok, szeretem a békét és a nyugit, meg az összes tagot, szóval ha esetleg vita vagy feszkó van, akkor csak simán nem figyelek oda, vagy kihasználom a technika adta lehetőségeket és kikapcsolom a gépet/telefont, és inkább olvasok. Szóval elhúzok a tetthelyről és lemegyek alfába, jázminteával vagy zöld teával és nyugis zenével elvonulok a virtuális világtól, olvasni. A többiek meg leverekszik, amit le kell. Viccet félretéve, nem emlékszem olyan vitára, ami erősen károsította volna a csapatot. Általában kisebb nézeteltérések szoktak lenni, de azok is építő jellegűek és a nagyon húzós időszakban fordulnak elő. Mindenkinek szívügye a Blogturné Klub, szóval a jól működés érdekében mindenki eddig félre tudta tenni a problémákat.

12. Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá? 

  Volt, persze. Inkább visszaléptem. Nem attól féltem, hogy 3 pontos lenne a könyv vagy túl negatív kritika születne, egyszerűen csak nem érte meg rápazarolni az időmet, miközben a nyakamon voltak a munkámban a határidők, a vizsgák, rengeteg hátralévő turnés könyv olvasása és posztok, illetve egyéb olyan dolgok, amik az élethez tartoznak. (Titeket is mindig a leglehetetlenebb időpontokban találnak meg a drámák és a fogfájás, vagy csak én vagyok ennyire peches? :D)

13. Számodra mi a legjobb része a blogturnénak? 

  A csapat, a könyvek, az írás, az extrák, a szervezés, a nyüzsi, az újdonságok, a nyereményjátékok, a kommunikáció olvasókkal/kiadókkal/blogosokkal. Szóval, minden. :D

14. Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva? 

  Élni fogok még akkor? O_o Komolyan kérdezem. Az ereimben vér helyett kávé folyik, szóval a vércsoportom Arabica lett nullás helyett, az alvásról tudom, hogy létezik, de én nem igazán gyakorlom. Azt se tudom mi volt öt perce és mi lesz öt perc múlva. :D 

15. Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek? 

  Biztos volt ilyen, de mivel alapjáraton konfliktuskerülő ember vagyok, vagy nem tudok róla, vagy már elfelejtettem. Én biztos, hogy nem mentem ölre, általában átengedtem másnak a lehetőséget. Volt bőven más olvasnivalóm. Ha meg sajnáltam is, hogy kimaradok belőle, később megvettem azt a könyvet vagy meg fogom venni.  

16. A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett? 

  John Steinbeck, mert nagyon sok írástechnikai dolgot el lehet tőle lesni. Katja Millay olyan szépen ír, hogy szinte minden második mondatot ki tudtam volna idézni a Nyugalom tengeréből. David Benioff a Tolvajok telével örökre belopta magát a szívembe. Ben Brooks pedig nagyon nagy arc! Nekem nagyon bejött a humora és a stílusa.

Ben Brooks


17. Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz? 

  Könnyebb felsorolni azokat, akiket nagyon jól ismerek. :D Toffyval és CB-vel napi szinten beszélek, ők még a magánéleti dolgaimat is betéve tudják, még bulizni is együtt járunk. A Kpop és az ázsiai kultúra iránti érdeklődés (főként Kim JaeJong - a legszebbnek tartott ázsiai művész iránti rajongás, khmmmmm) nagyon jól össze tudja hozni az embereket. :D

  A többieket is ismerem szegről-végről, molyról vagy pedig azért, mert a blogger körökben már eleve találkoztunk virtuálisan vagy összefutottam velük valamilyen könyves eseményen.

  A legújabb ismertségem MediaAddict Tibi, talán őt ismerem legkevésbé, de már ígértem neki sütit, szóval ez egy szép barátság kezdete. :D

 18. A 99 turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben? 

  99 turnés könyvet nem olvastam még el, de abból a 33-ból, amiket igen, szerintem nincs olyan, aki hasonlítana rám. De jó barátnőm lehetne Dez a Touchból vagy Evie a Paranormalcyból.

Senkinek se bújnék a bőrébe. Klasszul hangzik a sok szupererő, meg a jó pasik, de van elég bajom a saját világomban is, a halálnak lenne kedve egy apokalipszisban részt venni, rohangálni egy csúnya, gonosz főellenség elől, vagy szenvedni és drámázni vagy éppenséggel rosszfiúkra vadászni. ALUDNI akarok végre! Fáradt vagyok ezekhez, na. :D Ott vannak a karikák a szemem alatt ---->

19. Ebből a 99 könyvből, amit olvastál, azok közül melyik karaktert gyűlölted a leginkább?

  Gyűlölni csak akkor tudnám bármelyiket is, ha előtte szerettem, de nem kukacoskodok. :D Inkább semlegesnek mondanám vagy max. idegesítőnek némelyik karaktert. Kennedy vágta ki nálam a biztosítékot a Törhetetlenből, az IQ betyárokkal egyszerűen nem tudok mit kezdeni. 

 20. Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?

  Ez ugyanúgy működik nálam, mint egy könyvesboltban vagy az online vásárlásnál. Megnézem a kínálatot, a borítót, elolvasom a fülszöveget, megnézem a goodreads értékelést, pár ember véleményébe is beleolvasok az oldalon, (mindig elolvasok legalább két negatív és két pozitív véleményt). Ezek után vagy érzem, hogy el akarom olvasni, vagy nem.  Sok választási lehetőség van, néha túl sok is, így rangsorolok és sokszor le is mondok könyvekről.

  Műfaj szempontjából eléggé csudabogár vagyok. Minden műfajt kedvelek, így teljesen hangulatfüggő, hogy éppen mit választok. Többségében YA könyvekkel turnézunk, de mivel nincs kimondott zsánerem, ezért néha hiányolok más műfajokat is. Én vagyok azon tagok egyike, aki ezerrel próbálja benyomni a high és hard fantasyt, a szépirodalmat, a krimit, sci-fit. Viszont a szerelmes sztorikra sose jelentkezem, az az egy műfaj van, amit nagyon nem bírok, átadom másoknak a terepet. Szerencsére elindult egy szál a YA és az NA regények mellett más műfajok irányába, szeretném, ha a többi műfaj is legalább ennyi szerephez jutna, de még dolgozunk rajta. Szerencsére akadnak társaim is ehhez a tagok között.

21. Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?

  Mindenkivel. Bírom a csapatot. :)  

22. Mennyi blogturnén vettél már részt?

  Ha jól számoltam, akkor 33.
_______________________________________________________________________________________________

Nyereményjáték

 a Rafflecopter giveaway
_______________________________________________________________________________________________
A többiek

Book Heaven * Kristina blogja 

_______________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...